کد خبر : 6647
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1395 - 14:44

قیمت تضمینی خرید گندم افزایش یافت

دهقان نیوز / با افت مفید چهار درصد، ۱۲ هزار و ۷۰۰ ریال تعیین شده که نسبت به پارسال ۵ درصد افزایش یافته است.

دهقان نیوز / با افت مفید چهار درصد، ۱۲ هزار و ۷۰۰ ریال تعیین شده که نسبت به پارسال ۵ درصد افزایش یافته است.

محمد باقر منوچهری اظهارکرد: کشاورزان استان در سال جاری ۳۳هزار و ۶۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی را به کاشت گندم اختصاص داده اند،که ۲۵ هزارو ۱۶۰ هکتار بصورت آبی و هشت هزارو ۵۱۰ هکتار بصورت دیم است.
منوچهری ادامه داد : برآورد تولید گندم در سال جدید۱۱۱هزار۴۶۵ تن خواهد بود که این رقم نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: در سال گذشته تولید گندم ۸۴ هزار و ۶۶۰تن بوده است که ۷۴ هزار تن توسط سازمان جهاد کشاورزی بصورت تضمینی خریداری شده است.
منوچهری تاکید کرد: بیش از ۱۰ درصد از تولید گندم سال گذشته توسط کشاورزان وجهاد کشاورزی استان به عنوان گندم بذری استفاد شده است و درسال جاری با پراکنش باران و افزایش بارندگی پیش بینی می شود گندم با کیفیت تری نسبت به سال قبل تولید شود.
منوچهری گفت: افت مفید و غیر مفید گندم به ازای هر یک هزار کیلو گرم ، چهار ودو درصد خواهد بود و گندم های شکسته و لاشه به عنوان افت مفید به حساب می آیند.
وی با بیان این که استفاده از جوش شیرین در نانوایی های استان ممنوع است ،یادآور شد : در صورت مشاهده استفاده از آن برخورد جدی با متخلفان صورت خواهد گرفت.
منوچهری گفت: ۶۰۰ واحد نانوایی در سراسر استان فعال هستند و از نظر شاخص کیفیت نان، استان سمنان در کشور در جایگاه مناسبی قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.