کد خبر : 38877
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1396 - 13:18

قدرت خرید کشاورزان کاهش یافته است / کشاورزان نیازمند تسهیلات دولتی هستند

کشاورزان سربازان اقتصادی ایران اسلامی هستند.

یک کشاورز نمونه ملی گفت: کشاورزان سربازان اقتصادی ایران اسلامی هستند. دولت و مجلس نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را قبل از فصل برداشت اعلام کنند.

نماینده کشاورزان کردستانی و کشاورز نمونه ملی خواستار تداوم حمایت‌ها از فعالان بخش کشاورزی برای تداوم خودکفایی در تولید محصولات در این عرصه شد.

سید حسین رحیمی در مراسم تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان برتر ملی و استانی در سنندج اظهار کرد: امروز اگر جبهه استکبار جرات تحریم ایران اسلامی را ندارند به برکت تلاش‌ها و خدمات مجاهدانه کشاورزان است.

وی افزود: کارهای زیادی از اول انقلاب تاکنون در کشور صورت گرفته است و برای تداوم این موفقیت‌ها نیازمند حمایت و تسهیلات مداوم هستیم.

رحیمی در بخشی دیگر از سخنان خود به کاهش قدرت خرید کشاورزان اشاره کرد و گفت: برای استفاده بهینه از ماشین‌آلات و تجهیزات نوین نیازمند تسهیلات و حمایت‌های دولتی هستیم.

وی با انتقاد از کند بودن روند قیمت‌گذاری خرید گندم توسط مجلس و دولت اظهار کرد: همانطور که مجلس و دولت هر ساله افزایش نرخ دستمزد کارکنان دولت را اعلام می‌کنند ما کشاورزان هم انتظار داریم که قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز قبل از فصل برداشت اعلام شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: با وجود پرداخت حق بیمه هنوز بسیاری از کشاورزان خسارت‌های خود را از بیمه دریافت نکرده‌اند.

رحیمی از مسوولان کشوری و استانی خواست که از تسهیلات اشتغال روستایی به کشاورزان استان تسهیلات ارائه شود و تسهیلات با بهره پایین برای توسعه شبکه آبیاری و نوین‌سازی این عرصه اختصاص داده شود.

کشاورزان کردستانی ازعدم اعلام نرخ تضمینی خریدگندم گلایه مند هستند.

وی که تاکنون دو بار به عنوان تولیدکننده برتر ملی انتخاب شده است گفت: کشاورزان ما ازاعلام نکردن خرید تضمینی گندم گلایه مند هستند.

سید حسین رحیمی گفت: متاسفانه بعد از گذشت ۶ ماه از سال زراعی جاری هنوز قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت اعلام نشده است و کشاورزان از این موضوع گله مند هستند.

وی عنوان کرد: همه ساله نسبت به تورم حقوق کارکنان دولت افزایش می یابد آیا نباید قیمت محصولات کشاورزی هم افزایش یابد.

وی اظهارداشت: تغییرات بخش کشاورزی نسبت به اوایل انقلاب قابل قیاس نیست ولی نسبت به سایر کشورها هنوز آنگونه که باید، پیش نرفته ایم و باید در این راستا تلاش بیشتری انجام شود.

این کشاورز کردستانی نمونه کشوری لازمه کار در بخش کشاورزی را مستلزم حمایت بیشتر خواند و گفت: در دهه ۶۰ گندمکاری با فروش ۲۵ تن گندم خود قادر به خرید یک دستگاه تراکتور بود و امروز با فروش ۱۰۰ تن نمی تواند این خودرو را خریداری کند و این کاهش قدرت خرید کشاورزان را می رساند.

رحیمی با اشاره به اینکه کشاورزان سربازان نظام در تولید غذای کشور هستند، بیان کرد: این رسالت بزرگ بالاترین مدال افتخار برای ما کشاورزان است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.