کد خبر : 49734
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 - 13:18

قاچاق دام، رئیس سابق جهاد کشاورزی را گرفتار کرد

پرونده‌ای در زمینه قاچاق دام غیرمجاز برای رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد.

پرونده‌ای در زمینه قاچاق دام غیرمجاز برای رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی این استان تشکیل شد.

قاچاق دام رئیس سابق جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان را گرفتار کرد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: پرونده‌ای در زمینه قاچاق دام غیرمجاز برای رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی این استان تشکیل شده و پس از اینکه دلایل جمع آوری شود نسبت به احضار و تحقیق از وی اقدام خواهد شد.
به گزارش ایرنا از سایت قوه قضاییه حجت الاسلام علی موحدی راد در این باره اظهار کرد: قاچاق دام در سایر استان ها به این گونه است که دام از کشور خارج می‌شود اما در سیستان و بلوچستان این موضوع کاملا متفاوت است.
وی ادامه داد: به منظور تامین نیاز مردم و تعادل بازار، دام از خارج کشور وارد سیستان و بلوچستان می شود اما مشکل اصلی در واردات دام از حوزه افغانستان و پاکستان احتمال وجود برخی آلودگی‌ها است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان ادامه داد: این دام ‌ها اگر به صورت قاچاق به عمق کشور برود ممکن است بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را باعث شود و مشکلاتی به وجود آورد.
وی افزود: بر اساس مقررات، دام وارداتی به سیستان و بلوچستان باید در همین استان قرنطینه و سپس تحت نظارت دامپزشکی کشتار و گوشت آن وارد عمق کشور شود و مشکل ما ورود دام زنده به مرکز است.
حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: در این زمینه افرادی با همکاری برخی از کارکنان جهاد کشاورزی و استفاده از پلاک‌هایی که برای دام‌های معاینه شده بومی استفاده می‌شود دام‌های غیرمجاز قاچاق را به نام دام داخلی و کنترل شده به عمق کشور می‌بردند.
وی ادامه داد: افرادی در این زمینه بازداشت شدند و تاکنون پرونده‌ای برای مدیرکل سابق جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تشکیل شده که پس از اینکه دلایل جمع آوری شود نسبت به احضار و تحقیق از وی اقدام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.