کد خبر : 46290
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397 - 9:58

فعالیت های کشاورزی استانداردسازی بین المللی می شوند

فعالیت های اقتصادی در کشاورزی استانداردسازی بین المللی می شوند.

دفتر ساماندهی صنوف و تشکلهای مردم نهاد تعاون روستایی کشور با تعامل با مرکز آمار ایران، موضوع کد گذاری فعالیتهای اقتصادی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را پیگیری می کند.

به گزارش دهقان نیوز از تهران، مرکز آمار ایران مرجع رسمی و نهایی ارائه دهنده آمارهای اقتصادی و اجتماعی و از جمله مشاغل رسمی در کشور بر پایه استانداردهای ملی و بین المللی است و دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد طی ده سال گذشته موضوع شناسایی و طبقه بندی و کد گذاری مشاغل و فعالیتهای اقتصادی بخش کشاورزی برای نخستین بار در کشور را مورد پیگیری قرار داده است و این اقدام، فعالیتی مهم و بنیادی برای هویت بخشی و ساماندهی بهره برداران و هم فعالیتهای بخش کشاورزی کشور است. این امر مهم توسط دفتر ساماندهی صنوف و تشکلهای مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی به انجام رسیده است.

رئیس گروه استانداردسازی مشاغل دفتر ساماندهی صنوف با بیان این مطلب گفت: در موضوع مشاغل بخش کشاورزی و یا به عبارتی شناخته شدن فعالیت های اقتصادی در کنار سایر اصناف کشور، دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد وظیفه شناسایی، کد گذاری و طبقه بندی آنها را در تعامل مستمر با بخش های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی بر عهده داشته است که حاصل آن تاکنون، شناسایی، احصاء و کد گذاری بیش از۳۵۰ عنوان فعالیت اقتصادی بوده است.

سید ناصرالدین حسینی تأکید کرد: تمامی این اقدامات بر اساس آخرین استاندارهای بین المللی که متولی آن در کشور مرکز آمار ایران می باشد به انجام رسیده است و در این راستا طی یکسال و نیم اخیر به منظور به روز رسانی و لحاظ آخرین تغییر و تحولات در استانداردهای ملی و بین المللی در موضوع طبقه بندی و کد گذاری فعالیتهای اقتصادی، سلسله تعاملات و جلسات هماهنگی با مرکز آمار ایران در کار گروه تخصصی مشترک برقرار گردیده است.

وی افزود: هدف از ایجاد تعامل مشترک با مرکز آمار ایران را هماهنگی با آخرین تحولات و تغییرات بر مبنای نسخه های جدید کد گذاری، طبقه بندی و استانداردسازی بین المللی فعالیت های اقتصادی در بخش کشاورزی(مشهور به کُد آیسیک) و تطبیق استانداردهای ملی مشاغل با استانداردهای بین المللی برشمرد.

وی یکی از اهداف این هماهنگی ها را این چنین عنوان کرد که در نهایت، پروانه فعالیت صادره توسط نظام های صنفی کشاورزی که در ذیل سامانه در دست طراحی نظام صنفی کشاورزی کشور قرار می گیرد با استانداردهای ملی و بین المللی بر مبنای کُد آیسیک همخوانی داشته باشد.

رئیس گروه استانداردسازی مشاغل در پایان گفت: در ادامه این فرآیند و پس از شناسایی، طبقه بندی و کدگذاری فعالیت های اقتصادی بخش کشاورزی، طبقه بندی و کد گذاری و تعریف سطوح مهارتی مشاغل موجود در هر فعالیت اقتصادی پیگیری خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.