کد خبر : 3970
تاریخ انتشار : جمعه 16 بهمن 1394 - 21:31

فعالیت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور

دهقان نیوز / در راستای سیاست های سازمان جنگل ها تلاش می شود در ۳۲ استان کشور، صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاسیس شود تا با ظرفیت این صندوق زمینه مشارکت مردمی و اقتصادی شدن فعالیت ها فراهم شود.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

دهقان نیوز / در راستای سیاست های سازمان جنگل ها تلاش می شود در ۳۲ استان کشور، صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاسیس شود تا با ظرفیت این صندوق زمینه مشارکت مردمی و اقتصادی شدن فعالیت ها فراهم شود.

 

احمدرضا لعلی نیا در شهرکرد اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری برای اولین بار سال ۹۱ در استان اصفهان و سپس در استان فارس فعال شد و چهارمحال و بختیاری سومین استان کشور است که این صندوق در آن فعال شده است.
وی افزود: در استان های کرمان و یزد مراحل مقدماتی ثبت شرکت و تشکیل هیات موسس در حال انجام است.
لعلی نیا تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد ریال آغاز بکار کرده است و حداقل سرمایه ای که بتواند عرصه های منابع طبیعی این استان را پوشش دهد یکهزار میلیارد ریال است.
رییس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در راستای سیاست های سازمان جنگل ها تلاش می شود در ۳۲ استان کشور، صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاسیس شود تا با ظرفیت این صندوق زمینه مشارکت مردمی و اقتصادی شدن فعالیت ها فراهم شود.
لعلی نیا گفت: این صندوق ها با هدف توسعه منابع طبیعی کشور از طریق جذب اعتبارات دولتی و بخش خصوصی در همه استان ها راه اندازی می شود که ماهیت آن غیردولتی بوده و ۵۱ درصد سهام آن متعلق به مردم است.
مشاور رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: رویکرد جدید این سازمان بعد از یکصد سال فعالیت، حرکت به سمت مردمی و اقتصادی شدن عرصه هاست که این امر مهم کمتر مودر توجه قرار گرفته است.
لعلی نیا ادامه داد: سیاست های توسعه در عرصه های منابع طبیعی، سرمایه گذاری در سه بخش فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را باید رونق بخشید.
به گزارش ایرنا، ایران دارای ۸۴ میلیون هکتار مرتع، ۱۴٫۲ میلیون هکتار جنگل و حدود ۳۲ میلیون هکتار بیابان است وهم اینک حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار بهره بردار در عرصه های منابع طبیعی کشور وجود دارد.
۸۶٫۶ مساحت چهارمحال و بختیاری اراضی ملی شامل ۳۰۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع است.
رییس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری برای افتتاح صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
۷۳۶۱/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.