کد خبر : 497
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آبان 1394 - 17:06

عشایر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

دهقان نیوز / اگر نتوانیم سواد خواندن و نوشتن را در بین عشایر ارتقا دهیم، آموزش و ترویج بی فایده است.

دهقان نیوز / اگر نتوانیم سواد خواندن و نوشتن را در بین عشایر ارتقا دهیم، آموزش و ترویج بی فایده است.

رییس سازمان امور عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیمه اجتماعی عشایری به ۸۰ هزار خانوار افزایش می یابد.

به گزارش دهقان نیوز، کرمعلی قندالی با اشاره به اینکه در کشور ۵۳ هزار خانوار عشایری زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند، ادامه داد: درصدد هستیم بیمه اجتماعی عشایر را تا پایان سال به ۸۰ هزار خانوار برسانیم.

وی به بیمه دام اشاره و اضافه کرد: تاکنون پنج میلیون رأس دام را بیمه کرده ایم و خواستار تشکیل تعاونی عشایری هستیم تا بتوانیم سیاست های مدنظر امور عشایری را دنبال کنیم.

رئیس سازمان امور عشایری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه زنجیره تولید گوشت قرمز در جامعه عشایری از سه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۴۰ میلیارد تومان جذب شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۰۰ هزار رأس دام در کشور پرواربندی شدند که از سال بعد در مازندران هم اجرایی می شود.

قندالی اضافه کرد: طی برنامه پنج ساله و در جهت استفاده از انرژی های پاک و نو، ۲۱۴ هزار خانوار عشایری به تجهیزات انرژی خورشیدی مجهز می شوند.

وی با بیان اینکه کارگروه توانمند سازی روستائیان، عشایر و اقشار کم درآمد در دستور کار برنامه ششم توسعه قرار دارد، گفت: باید بهره وری منابع را در حوزه مرتع و زراعت افزایش دهیم.

رییس سازمان امور عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: توجه به اصلاح نژاد دام، اصلاح روش های تغذیه، رقابت پذیری در بهداشت دام، ریسک پذیری و افزایش ارزش افزوده باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید بهره برداران را از لحاظ اقتصادی، تفریحی، اجتماعی و فرهنگی توانمند کنیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در بخش کشاورزی مسائل اقتصادی حرف اول را می زند، باید دانش هایی که منجر به افزایش بهره وری می شود را به آنها انتقال دهیم.

وی ادامه داد: توانمند سازی بهره برداران در بخش کشاورزی از طریق ارائه آموزش و ترویج در مزرعه امکان پذیر است.

رییس سازمان امور عشایری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: بهبود و ارتقای شاخص های توسعه اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله وظایف امور عشایری است.

وی با بیان اینکه در بحث سواد آموزی نسبت به میانگین کشوری ۱۵ تا ۲۰ درصد عقب هستیم، گفت: اگر نتوانیم سواد خواندن و نوشتن را در بین عشایر ارتقا دهیم، آموزش و ترویج بی فایده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.