کد خبر : 7309
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 فروردین 1395 - 18:20

عرضه ذرت و جو در بورس کالا

دهقان نیوز / عرضه ذرت و جو در بورس کالا تصویب شد. پارسال هیات دولت به طور آزمایشی عرضه جو استان کرمانشاه و ذرت استان خوزستان را در بورس کالای ایران تصویب کرد.

دهقان نیوز / عرضه ذرت و جو در بورس کالا تصویب شد. پارسال هیات دولت به طور آزمایشی عرضه جو استان کرمانشاه و ذرت استان خوزستان را در بورس کالای ایران تصویب کرد.

 این اقدام با هدف کمک به ارتقای کیفی محصولات و تولیدات کشاورزی و نیز امکان تامین مالی مورد نیاز با استفاده از نقدینگی موجود خریداران و سیستم بانکی انجام شد.
اجرای موفقیت آمیز طرح قیمت تضمینی محصول ذرت استان خوزستان به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده ذرت کشور در سال ۱۳۹۴ که با همکاری بورس کالای ایران و وزارت جهاد کشاورزی و نهادهای زیرمجموعه محقق شد، دولت را بر آن داشت تا امسال عرضه دو محصول جو و ذرت تولید شده در همه استان های کشور را به بورس کالای ایران بسپارد.
پارسال هیات دولت به طور آزمایشی عرضه جو استان کرمانشاه و ذرت استان خوزستان را در بورس کالای ایران تصویب کرد.
در پی اجرای طرح در استان خوزستان افزون بر ۱۹۰ هزار تن ذرت به ارزش بیش از یک هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال از محصولات در بورس کالای ایران معامله شد.
اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی در قالب طرح قیمت تضمینی در عرصه اقتصاد ملی به کاهش بار مالی دولت، حمایت کارآمدتر از بخش کشاورزی، محدود شدن فعالیت های غیرمولد و ارتقای شفافیت منجر می شود.
همچنین با اجرای این طرح، ارتقای استاندارد محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات به واسطه دقت بیشتر در کنترل کیفیت محصول، پرداخت بموقع وجوه کشاورزان، آشنایی کشاورزان با مزیت های بازارهای مالی و ایجاد زمینه برنامه ریزی بهتر برای کشت سال های بعد حاصل می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.