کد خبر : 14719
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1395 - 20:24

ظرفیت عظیم کرمانشاه در بخش کشاورزی

ظرفیت های عظیم آبی و اقلیم های مختلف آب و هوایی فرصت ارزشمندی را برای کشاورزی در اختیار کرمانشاه قرار داده است.

رضا رحیمی اظهار داشت: ظرفیت های عظیم آبی و اقلیم های مختلف آب و هوایی فرصت ارزشمندی را برای کشاورزی در اختیار کرمانشاه قرار داده است.
وی به احداث سدها در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون هفت سد بهره برداری شده در استان کرمانشاه وجود دارد که نیازهای بخش کشاورزی را تامین می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه اعلام کرد: علاوه بر این سدها، ۱۱ سد دیگر نیز در کرمانشاه در دست اجرا و در حال مطالعه هستند.
رحیمی افزود: بهره برداری از این سدها می تواند انقلابی را در عرصه کشاورزی کرمانشاه ایجاد کند.
وی به اجرای بخشی از طرح سامانه گرمسیری در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بخشی از آب سدهای در دست مطالعه و در حال اجرای کرمانشاه در اختیار سامانه گرمسیری قرار می گیرد و ۵۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان را آبیاری می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدات بخش کشاورزی کرمانشاه به صورت خام فروخته می شود، عنوان کرد: باید با تقویت صنایع تبدیلی از خام فروشی محصولات کشاورزی جلوگیری کنیم و ارزش آنها را نیز بالا ببریم.
رحیمی در بخش دیگری از صحبت های خود جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی را یکی از اولویت های استانداری کرمانشاه دانست و اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده بنیاد برکت در تنگ کنشت کرمانشاه چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای احداث شهرک گلخانه ای خواهد کرد.
وی افزود: منطقه تنگ کنشت در شمال شرقی کرمانشاه اکنون در اختیار ارتش قرار دارد که براساس توافق استانداری کرمانشاه با ستاد کل نیروهای مسلح به زودی به منطقه ای برای سرمایه گذاری تبدیل خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: منطقه تنگ کنشت به لحاظ نزدیکی به شهر، آب و هوای مناسب و برخورداری از منابع آبی غنی یکی از بهترین مناطق استان کرمانشاه به منظور احداث گلخانه است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۹۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.