کد خبر : 3424
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 بهمن 1394 - 20:00

ظرفیت بالای روستا برای اشتغال و درآمدزایی / یک مسئول: نباید اجازه داد مراکز روستایی از کانون تولید خارج شود

دهقان نیوز / اجرای طرح های بهسازی و نوسازی، بافت روستاها را بیشتر به بافت شهری نزدیک کرده و اکنون بسیاری از روستاهای استان در برزخ شهر یا روستا بودن مانده اند و از حالت کانون تولید خارج شده اند.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

دهقان نیوز / اجرای طرح های بهسازی و نوسازی، بافت روستاها را بیشتر به بافت شهری نزدیک کرده و اکنون بسیاری از روستاهای استان در برزخ شهر یا روستا بودن مانده اند و از حالت کانون تولید خارج شده اند.

 

کریم ذوالفقاری در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان کردستان در سنندج بدترین ظلم به اقتصاد مقاومتی را تعطیلی کانون های تولید در روستاها دانست و افزود: نباید اجازه دهیم مراکز روستایی از کانون تولید خارج شود.
او اجرای برخی طرح ها در روستاها را منجر به تعطیلی کانون های تولید در این مناطق دانست و گفت: بازسازی و نوسازی در داخل روستاها منجر شده که تولیدی در داخل روستا بویژه در حوزه دام انجام نشود و این به حوزه تولید آسیب های فراوانی وارد می کند.
او اظهار کرد: اجرای طرح های بهسازی و نوسازی، بافت روستاها را بیشتر به بافت شهری نزدیک کرده و اکنون بسیاری از روستاهای استان در برزخ شهر یا روستا بودن مانده اند و از حالت کانون تولید خارج شده اند.
او تغییر در بافت روستاها را منجر به مهاجرت روستاییان و تخلیه روستاها دانست و گفت: روستاها ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارند که در سیاست های اقتصاد مقاومتی به اجرای طرح های مرتبط در روستاها در جهت نگه داشتن جمعیت در این مناطق توجه جدی شود.
وی در ادامه سخنانش به کاهش جمعیت دامی در روستاهای استان کردستان در سال های اخیر از چهار میلیون واحد دامی به سه میلیون و ۳۰۰ هزار واحد اشاره کرد و گفت: اگر دام صنعتی را جایگزین نمی کردیم با مشکلات فراوانی در تولید گوشت و فرآورده های گوشتی و لبنی در استان مواجه می شدیم.
او به تعطیلی واحدهای سنتی دامداری در روستاها نیز اشاره کرد و گفت: نمی توانیم در استان تمام واحدهای دامداری را صنعتی کنیم و از این رو باید اجازه فعالیت به واحدهای سنتی را نیز بدهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیشتر بندهای اقتصاد مقاومتی متوجه بخش کشاورزی است، افزود: این بخش در استان کردستان ظرفیت بسیار بالایی در جهت ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ایجاد ارزش افزوده دارد.
ذوالفقاری حمایت از تولیدکنندگان از طریق اعطای تسهیلات بانکی کم بهره، تسهیلات بلاعوض و همچنین یارانه های مورد نیاز را راهکار مناسبی در جهت تقویت بخش کشاورزی دانست و تاکید کرد: در صورتی که تولید کنندگان بخش کشاورزی مورد حمایت جدی قرار بگیرند می توان بخش زیادی از معضل بیکاری در استان کردستان را برطرف کرد.
در استان کردستان سالانه در حدود دو میلیون و ۵۰۰هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
۳۰۳۳/۶۱۰۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.