کد خبر : 19552
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1395 - 20:44

طلب کشاورزان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی

به زودی با تخصیص اعتبار از سوی بانک های عامل منتخب معوقه کشاورزان پرداخت می شود.

کشاورزان ساوجی ۲۰ میلیارد ریال از صندوق بیمه محصولات کشاورزی طلب دارند

محمود رضا خلیلی افزود: با توجه به حمایت بیمه ای دولت از کشاورزان، باغداران، بهره برداران و فعالان عرصه کشاورزی برای تامین ضرر و زیان ناشی از سرمازدگی، افت تولید و یا حوادث غیر مترقبه، پرداخت خسارت به عنوان یکی از مشوق های توسعه اقتصادی در این بخش مطرح است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد محصولات بیمه شده بخش کشاورزی استان مرکزی به دلیل استقرار انبوه باغات، زمین های کشاورزی و زارعی و نیز بهره برداران دام و طیور در ساوه، به این شهرستان اختصاص دارد.
خلیلی بیان کرد: بیش از دو هزار و ۵۰۰ بهره بردار باغ انار در ساوه وجود دارد که مشوق های حمایتی دولت در قالب بیمه محصولات کشاورزی، گام ارزنده ای در راستای ارتقاء توسعه و رونق اقتصادی در این شهرستان است.
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ساوه بیان کرد: با توجه به ابلاغیه دولت مبنی بر تامین و تخصیص اعتبار لازم برای پرداخت بهای ضرر و زیان کشاورزان بیمه شده از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی، به زودی با تخصیص اعتبار از سوی بانک های عامل منتخب معوقه کشاورزان ساوجی پرداخت می شود.
وی ادامه داد: یکی از دلایل طولانی شدن مدت زمان پرداخت غرامت های بیمه ای به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم و پوشش گسترده و تنوع متعدد محصولات زیر پوشش بیمه ای است.
به گزارش ایرنا، معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه افزود: امسال ۵۸۰۰ هکتار از باغ ها و۱۷۰۰ هکتار از زمین زراعی شهرستان ساوه زیر پوشش حمایت های بیمه ای قرار گرفته اند.
وی گفت: ۱۳۳۰ راس دام سبک و ۷۰ راس دام سنگین در ساوه زیر چتر حمایتی بیمه قرار دارند.
به گزارش ایرنا، خلیلی بیان کرد: بیمه کردن دو یا سه محصول استراتژیک کشاورزی می تواند عاملی برای کاهش مدت زمان پرداخت غرامت ها است و شهرستان ساوه به دلیل تنوع ارقام انار از جمله شهرستان هایی که به خوبی می تواند از مشوق اقتصادی بخش کشاورزی به ویژه بیمه استفاده کند.
خلیلی اظهار کرد: امسال بهاء خرید تضمینی محصول کلزای کشاورزان ساوجی به صورت ۱۰۰ درصد توسط بانک های عامل منتخب در سطح شهرستان پرداخت شده است.
وی گفت: بیش از ۲۰۰ تن کلزای با قیمت تضمینی از کشاورزان ساوجی خریداری و در انبارها ذخیره سازی شد.
شهرستان ساوه به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در کشور محسوب می شود که سالانه مقادیر قابل توجهی از تولیدات آن به ویژه انار به بازارهای مصرف خارجی صادر می شود.
هم اینک سطح زیر کشت انار در استان مرکزی ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار لست و شهرستان ساوه با ۱۰ هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.