کد خبر : 1704
تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1394 - 9:59

طرح بسیج برای علمی کردن کشاورزی

دهقان نیوز / امروزه بحث تأمین امنیت عذایی از حساسیت زیادی در جوامع مختلف برخوردار است.

 دهقان نیوز / امروزه بحث تأمین امنیت عذایی از حساسیت زیادی در جوامع مختلف برخوردار است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان زنجان از اجرای طرح بسیج در راستای علمی کردن حوزه کشاورزی خبر داد.

به گزارش دهقان نیوز از زنجان، فرهاد امندی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مؤثر و هدف‌دار این سازمان در حوزه کشاورزی است، افزود: به همین منظور ۱۵ همایش در راستای علمی کردن کشاورزی با موضوعات افزایش راندمان کیفیت تولیدات کشاورزی، استفاده بهینه از منابع آب بخش کشاوری و اثرات زیان‌بار کودهای شیمیایی بر سلامت انسان تا پایان آذرماه امسال برگزار شده است.

وی با یادآوری اینکه همه این برنامه‌های در راستای ارائه فعالیت‌های کشاورزی ترویجی، آموزشی و فنی با اولویت طرح‌های اقتصاد مقاومتی و کشاورزی به منظور تامین غذای سالم، کمک به تامین امنیت غذایی و علمی کردن کشاورزی انجام گرفته است، تصریح کرد: امروزه بحث تأمین امنیت عذایی از حساسیت زیادی در جوامع مختلف برخوردار است، به همین خاطر سازمان بسیج سازندگی استان همه تلاش خود را برای افزایش چنین امنیتی با برگزاری برنامه‌های مختلف به‌کار می‌گیرد.

این مسئول در ادامه ضمن ابراز رضایت از مشارکت بسیجیان قشر مهندسان کشاورزی در اجرای هر چه بهتر این برنامه‌ها، اظهار کرد: در این همکاری‌ها، جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نیز همکاری مطلوب و موثری دارند. به خصوص در طرح بسیج همگام با کشاورز که با موضوعات شبکه‌های مقابله با تب‌برفکی، پرورش و تولید قارچ خوراکی، آبیاری تحت‌فشار، پرورش و تولید سبزی و صیفی‌جات، افزایش تولید کشمش، سیب، بیماری‌های مشترک انسان و دام، شاهد همکاری‌های خوبی بودیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون با مشارکت بسیجیان ۳۰ شبکه در سطح روستاهای شهرستان‌های خرم‌دره، خدابنده، ابهر و زنجان، ایجاد و فعالیت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری‌های صورت گرفته، شاهد فعالیت‌های موثر و بسیار ارزشمند در زمینه مقابله با آفت زنجره مو، بهداشتی و سمپاشی کردن اماکن دامی در شهرستان‌های استان هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.