کد خبر : 23732
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1395 - 12:00

کمک به مهندسین کشاورزی برای راه اندازی گلخانه‌

نوسازی شیوه های آبیاری و اراضی، زمینه‌ساز اشتغال پایدار کشاورزی است.

نوسازی شیوه های آبیاری و اراضی، زمینه‌ساز اشتغال پایدار کشاورزی است

محمدرضا خباز در حاشیه بازدید از چند واحد کشاورزی و دام و طیور شهرستان سمنان افزود: در سال ۹۵ بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می شود.
وی اضافه کرد: رویکرد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، خوداتکایی به تولید داخلی با بهره گیری از بسته های حمایتی دولت است که تاکنون رونق اقتصادی قابل توجهی در بخش کشاورزی به وجود آمده است.
خباز با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای رونق کشاورزی در استان سمنان انجام می دهد، بیان داشت: به دلیل محدودیت منابع آب در استان، باید کشاورزان کشت سبزیجات ارگانیک و استفاده از سامانه های نوین آبیاری در بخش های مختلف را در دستور کار قرار دهند.
وی ادامه داد: به منظور کمک به مهندسان بخش کشاورزی برای راه اندازی واحدهای گلخانه‌ای، امور دست و پاگیر اداری باید محدود شود.
خباز خاطرنشان کرد: ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران برای توسعه کشاورزی گلخانه ای و کاهش هزینه آب و رونق صنایع تبدیلی موثر است و تاکنون دولت برای رونق بخشی بخش کشاورزی، تسهیلات مناسبی در اختیار بهره برداران قرار داده است.
استاندار سمنان گفت: افزایش بهره وری در کشت محصولات باغی به جای زراعی و خودکفا شدن کشور در محصولات حیاتی کشاورزی از اهداف اساسی دولت است و با برنامه های زودبازده در سال ۹۴ بیش از ۵۰ هزار تن محصول کشاورزی از استان سمنان به خارج از کشور صادر شده است.
استاندار سمنان، از باغ انار و کشتزار سبزیجات در منطقه جنوب سمنان، یک واحد پرورش مرغ تخمگذار، مجتمع های پرورش گاو شیری و مجتمع گلخانه ای شهرستان سمنان بازدید کرد.
دراین بازدید حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت، محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سید عباس دانایی فرماندار سمنان حضور داشتند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.