کد خبر : 17081
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1395 - 9:17

ضرورت تفکیک وظایف نظام صنفی و نظام مهندسی/ملک زاده: اختیارات نظام صنفی شامل کل شاغلان کشاورزی است/ماموریت نظام مهندسی معطوف به کارشناسان است

دهقان نیوز / وظایف نظام مهندسی کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی باید از هم تفکیک شود.

دهقان نیوز / وظایف نظام مهندسی کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی باید از هم تفکیک شود.

پیرو مکاتبه رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور با وزیر جهاد کشاورزی در باره صدور پروانه های فنی مشاغل بخش کشاورزی از سوی نظام مهندسی کشاورزی و دستور محمود حجتی مبنی بر تشکیل جلسه ای برای بررسی این موضوع، جلسه ای بدین منظور با حضور مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی، رئیس و نایب رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور، معاونین سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی برگزار شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در این خصوص گفت: آنچه در این جلسه از سوی نظام صنفی کشاورزی بر آن تاکید شد شامل ضرورت تفکیک وظایف نظام مهندسی کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی و شفاف سازی عملکرد هر یک از این دستگاه ها در حیطه وظایف مشخص شده بود. ضمن این که تبادل نظر به منظور ایجاد همکاری های مشترک نظام صنفی و نظام مهندسی در بحث های آموزشی، دیگر اهداف این نشست را تشکیل می داد.

ملک زاده افزود: زمانی که قانون تاسیس نظام مهندسی کشاورزی مصوب شد، خلاء نبود نظام صنفی کشاورزی وجود داشت و پس از تشکیل نظام صنفی کشاورزی، موضوع فعالیت های صنفی، پروانه های فعالیت و ساماندهی مشاغل بخش کشاورزی در ذیل این نظام صنفی باید تعریف شود و همانند سایر اصناف کشور و نیز همه جای دنیا صدور پروانه ها برای اشتغال افراد از سوی نهاد صنفی مربوطه انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: ماموریت اصلی نظام مهندسی معطوف به دانش آموختگان و کارشناسان بخش کشاورزی در بعد تایید و نظارت های فنی مربوطه باید باشد در حالی که حدود وظایف و اختیارات نظام صنفی در حوزه عام و فراگیر شامل تمامی شاغلان و بهره برداران حوزه های مختلف کشاورزی است و صدور پروانه های فعالیت و شغلی صرفا در این نظام تعریف گردد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور درباره مصوبات این نشست گفت: در پایان این جلسه مقرر شد کارگروه همکاری مشترک با حضور نمایندگان نظام صنفی کشاورزی کشور، سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و تعاون روستایی، دفاتر امور حقوقی و امور مجلس و مرکز نوسازی و تحول ادرای تشکیل تا با بهره گیری از قوانین و مقررات جاری و ظرفیت های موجود، جایگاه نظام صنفی کشور، حدود و انجام وظایف آن در قالب یک دستورالعمل و طی انجام فرآیندهای مرسوم به وزیر جهاد کشاورزی برای ابلاغ ارائه گردد.

گفتنی است نمایندگان نظام صنفی کشاورزی کشور در کارگروه مربوطه آقایان مهندس اسفندیار امینی(دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان) و مهندس احمد حق پژوه( دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان زرندیه و مشاور نظام صنفی کشاورزی کشور) هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.