کد خبر : 54177
تاریخ انتشار : جمعه 2 خرداد 1399 - 7:44

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی در گفتگو با دهقان نیوز:

ضرورت بازگشت قانون انتزاع به جهاد کشاورزی در سال جهش تولید / وزارت صمت در امور تخصصی خود موفق نبود چه برسد به بازرگانی کشاورزی! / مگر می شود فروش محصول کشاورزی بدست فروشندگان مس و فولاد باشد؟!

ضرورت بازگشت قانون انتزاع به جهاد کشاورزی در سال جهش تولید / وزارت صمت در امور تخصصی خود موفق نبود چه برسد به بازرگانی کشاورزی! / مگر می شود فروش محصول کشاورزی بدست فروشندگان مس و فولاد باشد؟!

بازگشت قانون انتزاع به جهاد کشاورزی در سال جهش تولید یک ضرورت است.

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: وقتی دهها نفر طی ماهها تحقیقات، کارشناسی و روزها گفتگو و تلاش، قانونی را مصوب کردند و مدیران در اجرای آن ناتوان و یا بی اهمیت بوده و نتوانستند آن قانون را صحیح اجرا کنند دلیلی ندارد که آن قانون تکه تکه شود و این قانون به وزارتی که ذاتا و نفسا سنخیتی به آن ندارد تفویض گردد. مانند قانون انتزاع که از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت تفویض شد.

محسن نقاشی در گفتگو با دهقان نیوز تاکید کرد: بازگشت قانون انتزاع به جهاد کشاورزی در سال جهش تولید یک ضرورت است.

وی گفت: در این چند ماه اخیر شاهد ضعف شدید صنایع و بازرگانی در امر تنظیم بازار خصوصا کشاورزی بودیم. برکناری افراد بی تجربه در صنایع لازم است که توسط سرپرست وزارت صمت انجام شد اما باید در نظر داشت زنجیره کشاورزی و غذا هیچ سنخیتی با فولاد، خودرو، مصالح ساختمانی و …  ندارد. کشاورزی و غذا در هیچ کشوری در کنار فولاد و خودرو نبوده است.

وی تاکید کرد: مگر می شود تولید کشاورزی زیر نظر جهاد کشاورزی باشد اما فروش و یا بازرگانی این زنجیره بدست فروشندگان خودرو، مس و فولاد باشد؟! مگر می شود فروش خودروسازی را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی یا وزارت ورزش و یا بهداشت تفویض اختیار نمود؟! – وزارت صمت در امور تخصصی خود موفق نبود چه برسد به بازرگانی کشاورزی! – مگر می شود فروش محصول کشاورزی بدست فروشندگان مس و فولاد باشد؟!

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران به دهقان نیوز گفت: آیا وزارت صمت در این چند سال در امور تخصصی خود از جمله خودرو،  لوازم خانگی، ریسندگی و … موفق بوده که در بازرگانی  کشاورزی موفق باشد؟!

 نقاشی گفت: آیا باید کشاورزی و غذا را که بالاترین رقم اشتغال و بالاترین رقم صادرات در کشور را دارد توسط ندانم کاری هایی به غیرمتخصص سپرد و شاهد تعطیلی آنها بود.

وی گفت: در پیاز و گوجه دارای تولید فراوان بودیم و تمام نشانه ها بطرف جهاد کشاورزی بود ولی اینکه چرا برنامه ای در تولید نبوده یک پرسش همیشگی و صحیح است اما بازرگانی صمت در مورد تنظیم بازار و فروش چه کاری کرده است؟ مگر بازرگانی بعهده وزارت صمت نیست؟!

وی در پایان گفت: بازگشت قانون انتزاع  به جهاد کشاورزی در واقع یک کار تخصصی مانند تمام کشورهای پیشرفته می باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.