کد خبر : 27051
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1395 - 13:21

صندوق بیمه محصولات کشاورزی دردی دوا نمی کند ! / کشاورزان رغبتی برای بیمه محصولات ندارند

شرایط بیمه محصولات کشاورزی منصفانه نیست. لازم است که ساختار آن اصلاح شود. کشاورزان رغبتی به بیمه محصولات خود ندارند.

شرایط بیمه محصولات کشاورزی منصفانه نیست. لازم است که ساختار آن اصلاح شود. کشاورزان رغبتی به بیمه محصولات خود ندارند.

قائم مقام خانه کشاورز گفت: شرایط بیمه محصولات کشاورزی منصفانه نیست، از این رو لازم است که ساختار آن اصلاح شود چرا که در چنین شرایطی کشاورزان رغبتی به بیمه محصولات خود ندارند.

عنایت الله بیابانی قائم مقام خانه کشاورز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بعد از وقوع سرمازدگی در مازندران شاهد عرضه فراوان میوه به بازار هستیم، اظهار داشت: اعلام زودهنگام براورد احتمالی خسارات افزایش عرضه محصول از سوی کشاورزان ، جولان واسطه ها و دلالان در بازار  را به همراه داشته است.

وی افزود: در پی سرما و یخبندان اخیر  خسارت زیادی از نظر ساختار باغ ها و شکسته شدن درختان گریبانگیر کشاورزان شده است.

بیابانی با اشاره به اینکه برخی سودجویان در تکاپوی واردات میوه برای بازار شب عید هستند، گفت: سالانه دو میلیون و ۲۰۰ الی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران تولید می شود که در پی سرما و یخبندان اخیر تنها ۲۰ درصد مرکبات یخ زده هستند که با وجود مازاد تولید نیازی به واردات نداریم.

قائم مقام خانه کشاورز ادامه داد: با وجود آنکه دولت به باغداران مرکبات اعلام کرده که مرکبات یخ زده خود را به سازمان تعاون روستایی و کارخانه های کنستانتره تحویل دهند اما لازم است که این امر با مدیریت صحیح صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تنها ۶ هزار هکتار باغات مرکبات بیمه هستند، تصریح کرد: با توجه به آنکه شرایط بیمه منصفانه نیست، از این رو لازم است که ساختار آن اصلاح شود چرا که در چنین شرایطی کشاورزان رغبتی به بیمه محصولات خود ندارند.

بیابانی ادامه داد: از دولت تقاضا داریم به مسئله بیمه توجه بیشتری نماید به طوریکه بودجه بیشتری در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کارگزار بیمه کشاورزی یکشنبه , ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵

با سلام و احترام
نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، احتراما” به استحضار می رسانیم کارگزاران بیمه کشاورزی سالهاست در سخت ترین شرایط آب و هوایی برای صندوق بیمه زحمت کشیده ایم و جوانی خود را صرف خدمت به کشاورزان و دامداران کرده‌ایم و این در صورتی است که از هیچ بیمه و امنیت شغلی برخوردار نیستیم و با میانگین سنی ۳۷ سال کلیه فرصت های استخدامی را از دست داده ایم و اکنون که طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی به مجلس ارائه شده است از حضور حضرتعالی استدعا داریم با رای مثبت به آن ما را یاری کنید.
با تشکر (کارگزاران بیمه کشاورزی )