کد خبر : 28129
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1395 - 12:32

صادرکنندگان محصولات کشاورزی تسهیلات کم‌بهره می گیرند

پرداخت تسهیلات کم بهره به صادرکنندگان محصولات کشاورزی می‌تواند راهگشا باشد.

پرداخت تسهیلات کم بهره به صادرکنندگان محصولات کشاورزی می‌تواند راهگشا باشد.

استاندار بوشهر گفت: برای رفع مشکلات کنونی گوجه کاران استان بوشهر، پرداخت تسهیلات کم بهره به صادرکنندگان محصولات کشاورزی می‌تواند راهگشا باشد.

مصطفی سالاری در نشست با تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از راه هایی که می تواند منجر به رفع مشکلات کنونی گوجه کاران استان بوشهر شود کمک به رفع موانع صادرات این محصول است که با پرداخت تسهیلات کم بهره به صادرکنندگان محصولات کشاورزی قابل رفع است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی خرید محصولات گوجه کاران توسط دولت و از طریق سازمان تعاون روستایی می تواند از میزان زیان و ضررهایی که به کشاورزان استان بوشهر وارد شده به طرز مناسبی بکاهد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در کنار این راهکارها ، منطقی شدن هزینه های حمل و نقل گوجه فرنگی استان بوشهر به سایر استان ها در کنار شکل دهی شرایط از تولید به مصرف با ایجاد بازارچه هایی مستقیم در سایر استان ها می تواند با کم کردن دست واسطه ها سبب فروش و سودهی مناسب برای کشاورزان گوجه کار استان بوشهر شود.

وی یادآور شد: دولت نگاه ویژه ای به عمران و آبادی روستاها دارد که در این مسیر اعتبارات خوبی نیز در حوزه های مختلف از کمک به اشتغال روستاییان تا حمایت از محصولات کشاورزی آنها در دستور کار قرار داده است.

سالاری بیان کرد: البته در این راه کشاورزان نیز باید به کمک دولت و وزارت کشاورزی بیایند و برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی که از طریق وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان اعلام می شود را بپذیرند و در آن مشارکت داشته باشند.

وی یکی از مشکلات کشاورزی استان را کمبود شدید مراکز مجهز نگهداری محصولات کشاورزی ذکر کرد و گفت: هم اکنون شرایط پرداخت تسهیلات کم بهره برای ساخت دو سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در استان بوشهر وجود دارد که در اختیار سرمایه گذاران این بخش قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.