کد خبر : 26315
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1395 - 23:45

شکوفه زدن مرکبات ؛ خارج از فصل شکوفایی + عکس

به شکوفه نشستن این نوع درختان در این موقع از سال نادر و ناشی از تغییرات هرمونی هم هست و شرایطی موجب می‌شود تا جوانه‌های زایشی و رویشی درختان فعال شوند و به گل بنشینند.

به شکوفه نشستن این نوع درختان در این موقع از سال نادر و ناشی از تغییرات هرمونی هم هست و شرایطی موجب می‌شود تا جوانه‌های زایشی و رویشی درختان فعال شوند و به گل بنشینند.

شکوفه زدن مرکبات خنج فارس، خارج از فصل شکوفایی

اولین روزهای آخرین ماه فصل پاییز و آغازین روزهای فصل سرد سال، به شکوفه نشستن تعداد زیادی از درختان مرکبات همچون نارنج، لیموترش، پرتقال در شهرستان گرمسیری خنج در جنوب فارس موجب شگفتی شد.
کارشناس مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان خنج در مصاحبه با ایرنا گفت: یکی از دلایل این امر تغییرات جوی و دمایی و بالاتر بودن دمای هوا بیشتر از میانگین فصل ناشی از پدیده خشکی وخشکسالی است.
مهندس محسن فیل وندی در این مصاحبه افزود: به شکوفه نشستن این نوع درختان دراین موقع از سال نادر و ناشی از تغییرات هرمونی هم هست و شرایطی موجب می‌شود تا جوانه‌های زایشی و رویشی درختان فعال شوند و به گل بنشینند.
وی ادامه داد:گرم شدن ناگهانی هوا در اواخر تابستان امسال و ادامه آن در اوایل پاییز زمینه را برای شکوفه ‌دهی تعدادی از درختان این منطقه فراهم کرده است.
فیل وندی گفت:گرم شدن هوا موجب تغییر در مکانیزم درخت و ایجاد اشتباه در زمان باروری درختان می‌ شود و البته دراین مناطق بعضی از درختان گاه شکوفه می دهند ولی نادراست ولی سرمای زمستان مانع از ثمردهی این نوع شکوفه ها می شود .
به بار نشستن این درختان در حالی صورت می‌گیرد که اینک زمان برداشت بیشتر محصولات پاییزی در خنج است.
باغبانان خنج درحال برداشت محصولات پاییزی همچون لیموترش و لیموشیرین و دیگر محصولات پاییزی هستند.
خنج Khonj در ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.