کد خبر : 59217
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 7:22

عضو هیات رئیسه بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به جلسه دوشنبه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی:

شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی قیمت واقعی گندم را اعلام کند / حداقل قیمت منطقی گندم ۱۷ هزار تومان است / حق واقعی گندمکاران را بدهید

شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی قیمت واقعی گندم را اعلام کند / حداقل قیمت منطقی گندم ۱۷ هزار تومان است / حق واقعی گندمکاران را بدهید
حداقل قیمت منطقی گندم 17 هزار تومان است

عضو هیات رئیسه بنیاد ملی گندمکاران کشور با اشاره به اینکه قرار است جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در روز دوشنبه برگزار شود گفت: انتظار می رود شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در این جلسه قیمت واقعی گندم را اعلام کند.

سید محمد هاشمی در گفتگو با دهقان نیوز با بیان اینکه حداقل قیمت منطقی گندم در حال حاضر ۱۷ هزار تومان است گفت: چند ماه پیش بر اساس آنالیز انجام شده توسط بنیاد گندمکاران استان ها و جهاد کشاورزی استان ها، هزینه تولید هر کیلو گندم ۱۵ هزار تومان تعیین شد ولی با توجه به گذشت زمان و تورم اخیر و هزینه های سرسام آور تولید در بخش کشاورزی و در حالی که هنوز پول گندم بطور کامل پرداخت نشده است، آنالیز هزینه ها برای قیمت گندم بیش از ۱۵ هزار تومان است لذا انتظار ما اعلام قیمت گندم به میزان حداقل ۱۷ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان گندمکار هنوز مابه التفاوت قیمت ۱۵ هزار تومانی گندم را نگرفته اند و تنها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای آنها واریز شده است گفت: هزینه های تولید در بخش کشاورزی خیلی بالا رفته است و اگر به خواسته کشاورزان گندمکار توجه نشود زحمت یک فصل کشت گندم آنها با ضرر تمام خواهد شد.

وی گفت: از سویی زمزمه هایی در برخی محافل شنیده می شود مبنی بر اینکه شاید بین قیمت دولت برای گندم که ۱۵ هزار تومان است و قیمت پیشنهادی بنیاد گندمکاران که ۱۷ هزار تومان است میانگین گرفته شود و در نهایت قیمت ۱۶ هزار تومان را برای خرید گندم اعلام کنند که به اعتقاد ما این قیمت ظلم به جامعه کشاورزان است. انتظار می رود شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در جلسه دوشنبه قیمت گندم را طوری اعلام کند که به واقعیت نزدیک باشد و عملا حق واقعی کشاورزان گندمکار به آنها داده شود.

رئیس مجمع ملی خبرگان کشاورزی در پایان به دهقان نیوز گفت: نظر گندمکاران کشور این است که قیمت گندم باید حداقل ۱۷ هزار تومان باشد تا درآمد معیشتی آنها تامین شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.