کد خبر : 51574
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 تیر 1398 - 13:41

شرکت های تعاون روستایی باید در روستا مدیریت شوند / بسیاری از ادارات، رسالت تعاون روستایی را نمی شناسند

بسیاری از ادارات رسالت و محصولات ما را نمی شناسند.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی بروجرد تنها راه نجات شرکت های وابسته و تحت نظر اتحادیه های تعاون روستایی را بازگشت به محل کار خود برشمرد و گفت: برای نمونه در بروجرد هر شرکتی که در میدان کاری خود مستقر بوده و از نزدیک توانسته مسائل و مشکلات را مرتفع کند موفق بوده و توانسته ثبات پیدا کند.

جواد گودرزی در گفتگو با دهقان نیوز افزود: متاسفانه اغلب شرکت هایی که امروز به مرز ورشکستگی و یا ضرر رسیده اند تلاش شان این بوده که در مرکز شهر و در کنار اتحادیه ساختمان داشته باشند و یا در اتاق های این ساختمان تشکیل شوند که باید فکری اساسی برای این موضوع کرد.

وی در تشریح عملکرد اتحادیه تعاون روستایی بروجرد در زمان مدیریت خود گفت: خوشبختانه فعالیت ها در شبکه تعاون روستایی بروجرد به گونه ای بوده است که توانستیم به سمت رضایت مخاطبین خود گام برداریم، از این رو یکی از اقدامات صورت گرفته ما در سال جدید با توجه به اینکه تورم شامل برخی کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم شد، مباشرت از طریق اداره صنعت و معدن در توزیع این کالاها بود و توانستیم با ارسال ۷۵ تن برنج و ۳۰۰ تن شکر در روستاها توسط ۱۶ شرکت تعاونی روستایی با قیمت مصوب، بخشی از نیازهای مردم را مرتفع سازیم.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توزیع ۵/۴ تن گوشت منجمد قرمز در اسفندماه و فروردین بوده است و این مهم جهت تنظیم بازار بسیار مورد استقبال قرار گرفت و خوشبختانه از طریق فروشگاه های خود توانستیم به نتیجه دلخواه برسیم.

وی گفت: اکنون در بروجرد خرید گندم، کلزا و جو بصورت تضمینی در حال انجام است ولی عمده مشکل ما وجود دلالان و واسطه هاست به گونه ای که قیمت ۱۱۶۰ تومانی مصوب جو را ۲ هزار تومان و قیمت ۱۶۰۰ تومانی گندم را هم با ۲ هزار تومان خریداری می کنند، متاسفانه امسال علیرغم اینکه خود را آماده خریدی بزرگ در زمینه گندم، کلزا و جو می کردیم بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر آب رفت و آسیب سنگینی را به بدنه کشاورزی زد.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی بروجرد ادامه داد: اکنون عمده فعالیت های ما در تعاون روستایی مشاوره در زمینه کود به کشاورزان و همچنین برنامه های تغذیه ای و توزیع نهاده ها از طریق شرکت های بخش خصوصی است.

گودرزی به دهقان نیوز گفت: یکی دیگر از رسالت های ما توزیع آرد خبازی و خانه پزی روستایی است که ماهیانه ۱۶ هزار کیسه بین روستائیان آرد توزیع می شود، همچنین توزیع بذر آذر ۲ و امیر سرداری را برای کشت دیم داشتیم که ۹۰ تن از این دو بذر برای کشت پائیزه توزیع شده بود.

وی گفت: خوشبختانه سال گذشته اتحادیه نمونه استان لرستان شدیم و خانم دالوند در شرکت زنان روستایی عنوان نمونه ملی را کسب کردند.

وی همچنین به برنامه های آینده شبکه اتحادیه تعاون روستایی بروجرد اشاره کرد و گفت: خرید و فروش و ایجاد بنگاه محصولات کشاورزی از برنامه های آینده ماست و امیدواریم با ایجاد دفتر فروش بتوانیم ضمن برقراری ارتباط با تمام بازار هدف و نگاه به بازارهای خارجی تمامی محصولات خود را برندسازی و به فروش برسانیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اکنون بسیاری از ادارات رسالت و محصولات ما را نمی شناسند گفت: باید بدون نگاه مغرضانه و با دیدی مناسب نیازهای طرفین برطرف شود.

گودرزی با اشاره به اینکه اتحادیه تعاون روستایی بروجرد گفت: زمانی که اتحادیه بروجرد تحویل ما داده شده بدون نقدینگی و با ضرر همراه بود، اما اکنون وضعیت مالی مناسب و رو به توسعه و پیشرفتی در آن حاکم است و خوشبختانه شرکت ها به اتحادیه اطمینان کرده اند، اما این اطمینان در گرو مشاوره های مناسبی بوده است که به آنها داده شد و در نهایت به مشاوره ها عمل شد از این رو پیشنهاد ما به شرکت های تعاونی روستایی این است که در منطقه خود به فکر توسعه و فعالیت و کار باشند و ابتدا ظرفیت های منطقه را شناسایی و بعد در رابطه با آن کار کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.