کد خبر : 36368
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 - 9:25

شالیکاران نگران نباشند / حتما برنج فروش خواهد رفت

وزیر جهاد کشاورزی: شالیکاران در مورد فروش برنج نگرانی نداشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی: شالیکاران در مورد فروش برنج نگرانی نداشته باشند

محمود حجتی در حاشیه بازدید از طرح های تجهیز اراضی کشاورزی شهرستان لاهیجان در گفتگو با ایرنا بیان کرد: کشاورزان نباید از عدم فروش برنج که مهرماه وارد کارخانه های شالیکوبی شده، نگرانی داشته باشند زیرا هنوز وقت کافی برای فروش وجود دارد و حتما برنج آنها به فروش خواهد رفت.
وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با نظام تعرفه، سیاست هایی را دنبال می کند تا تعادل بین واردات، تقاضا و تولید برنج ایجاد و نگرانی کشاورزان رفع شود.
حجتی در توضیح سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی در مورد فروش برنج افزود: حجم رقم های وارداتی برنج در مقابل حجم مصرف برنج داخلی، قابل توجه نیست و نزدیک ۷۰ درصد برنج مصرفی، در داخل کشور تولید می شود و باید در سطح بازار ، تقاضای عمومی رصد شود ضمن آنکه سیاست های دولت نگرانی عرضه و تقاضای کل را مدیریت می کند.
وی به بازدید از چند طرح تجهیز اراضی کشاورزی لاهیجان اشاره و اضافه کرد: در سفر رئیس جمهوری به گیلان مصوب شد که سالانه، ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان و در یک دوره پنج ساله، معادل ۵۰هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان، تجهیز و نوسازی شود که در این سالها این تعهد به خوبی انجام شده است.
به گفته حجتی، دولت نیز تعهداتش را در مورد طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور انجام داده و امسال تجهیز حدود هفت هزار هکتار از اراضی درحال اجراست.
وی درباره فواید و آثار تجهیز اراضی برای بهره برداران اظهار داشت: این کار بیشترین تاثیر را در رابطه با نظام آبیاری، مدیریت و مکانیزاسیون دارد؛ اراضی تجهیز شده اشکال هندسی می یابند، زهآب ها بخوبی بویژه در آبیاری تخلیه شده و دسترسی به هر زمینی آسان می شود.
وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه گفت: طرح تجهیز اراضی، مقدمات کشت دوم را نیز فراهم می سازد و با تقویت این مهم، درآمد تکمیلی در کنار درآمد تک محصولی برنج برای کشاورزان ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.