کد خبر : 37044
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 - 14:42

شاخص انتخاب کشاورزان نمونه از زبان معاون وزیر

در نتیجه بار سنگینی بر دوش متولیان بخش کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: بهره‌برداری صحیح از منابع مهمترین شاخص انتخاب کشاورزان نمونه

 

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی گفت: تنوع اقلیمی ایران بار سنگینی بر دوش متولیان بخش کشاورزی می‌گذارد و بهره‌وری صحیح از منابع و کیفیت از جمله شاخص‌های بخش کشاورزی محسوب می‌شود که در انتخاب نمونه‌ها نیز لحاظ شده است.
به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، اسکندر زند در سی و دومین دوره انتخاب نمونه‌های ملی بخش کشاورزی که در سالن همایش‌ صدا و سیما با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد،‌ به اهمیت تحقیقات و ترویج در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ایران دارای اقلیم مناسب و متنوعی است، در نتیجه بار سنگینی بر دوش متولیان بخش کشاورزی است، تا با حفاظت از عرصه‌های تولید پایدار و تولید کیفی‌تر بتوانند این مهم را به سرمنزل مقصود برسانند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به شاخصه‌های انتخاب ۱۵۳ نمونه بخش‌های مختلف کشاورزی اشاره کرد و گفت: بهره‌وری، استفاده صحیح از منابع و کیفیت نخستین شاخصه‌های انتخاب نمونه‌های کشاورزی است و همچنین استفاده بهینه از آب، کود و سم مناسب از دیگر مواردی است که برای انتخاب افراد نمونه در بخش کشاورزی لحاظ شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با گسترش کانون‌های یادگیری کشاورزی در سراسر کشور بتوانیم، امر بهره‌وری و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی را در چند سال آینده به روز کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.