کد خبر : 54436
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 خرداد 1399 - 8:14

وزیر جهاد کشاورزی:

سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی را راه اندازی می کنیم / برای عرضه محصولات کشاورزی نیازمند یک مجری دلسوز هستیم / هوشمندسازی کشاورزی نیازمند توسعه است

سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی را راه اندازی می کنیم / برای عرضه محصولات کشاورزی نیازمند یک مجری دلسوز هستیم / هوشمندسازی کشاورزی نیازمند توسعه است

سیستم یکپارچه اطلاعات بخش کشاورزی راه اندازی می شود.

سیستم یکپارچه اطلاعات بخش کشاورزی راه اندازی می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما در کارگروه کرونا پنج رسته در بخش کشاورزی از جمله گل و گیاه، ماهیان زینتی را مصوب کردیم و در صدد هستیم رسته های دیگری را نیز مصوب نماییم تا تسهیلاتی به آنان تعلق گیرد.

به گزارش دهقان نیوز، کاظم خاوازی از تشکیل شورای ملی راهبردی بهداشت و دام خبر داد و گفت: بخش خصوصی به صورت فردی و تشکل در آن سهیم است تا تمام تصمیم گیری ها از طرف وزارت جهاد کشاورزی نباشد.

وی بیان کرد: مقرر شده است تا یکسال آینده سیستم یکپارچه اطلاعات بخش کشاورزی ایجاد شود تا آنجا تمام افراد بتوانند اطلاعات خود را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات بخش کشاورزی باید کل زنجیره تولید از نهاده تا صادرات در اختیار وزیر جهاد کشاورزی باشد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: موضوع استارت‌آپ‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و در توسعه هوشمندسازی بخش کشاورزی نقش بالایی دارند، بنابراین باید استفاده از ظرفیت‌های آنها مدنظر قرار گیرد.

کاظم خاوازی گفت: تغییر نگاه ما در بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: سرعت بحران و حوادث، از ارز تا تحریم‌ها و فشارها بسیار زیاد است ولی باید روش و نحوه مدیریت را تغییر دهیم تا به رغم این شرایط، ثبات و جهش تولید صورت پذیرد.

خاوازی با اشاره به این نکته که دستور کار جلسات باید پس از جلسه اجرایی و عملیاتی شود، تصریح کرد: جلسات باید دارای ساختار بوده و در آن گزارش پایان عملیات‌ها ارائه شود.

وی در رابطه با استارت‌آپ‌ها گفت: موضوع استارت‌آپ‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و در توسعه هوشمندسازی بخش کشاورزی نقش بالایی دارد، بنابراین باید استفاده از ظرفیت‌های آنها مدنظر قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در بخش عرضه محصولات کشاورزی نیازمند یک مجری دلسوز هستیم.

وی افزود: دولت آماده قطع واردات کالاها و نهادهایی است که توان تولید در داخل برای آن وجود دارد.

خاوازی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی در بخش کشاورزی عنوان کرد: بخش کشاورزی در زمینه هوشمندسازی به شدت نیازمند توسعه است و ما در وزارت جهاد کشاورزی با همکاری دانشگاه خواجه نصیر به دنبال راه‌اندازی سیستم یکپارچه سازی اطلاعات هستیم تا تمام عکس های هوایی، آمایش سرزمین و اطلاعات مورد نیاز بخش کشاورزی در آن وجود داشته باشد و کشاورزان بتوانند به صورت هوشمند به سیستم یکپارچه اطلاعات دسترسی داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ض دوشنبه , ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۴:۴۷

دکتر شما شاگرد و نوچه امثال حجتی و زند هستین. انتظاری ازتون نمیره!