کد خبر : 4217
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 بهمن 1394 - 18:33

سود حاصل از زحمت عشایر در جیب دلالان !

دهقان نیوز / در سال های گذشته پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی محصولات دامداران را به قیمت تضمینی می خرید اما اکنون با وجود پیگیری های انجام شده هیچ گونه اقدامی دراین خصوص اتخاذ نشده است.

دهقان نیوز / در سال های گذشته پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی محصولات دامداران را به قیمت تضمینی می خرید اما اکنون با وجود پیگیری های انجام شده هیچ گونه اقدامی دراین خصوص اتخاذ نشده است.

 

مجتبی احمدی با ذکر لزوم جلوگیری از هدر رفتن تلاش دامداران، خواستارانجام تمهید و یا اجرای برنامه ای از سوی نهادهای متولی یا عمومی برای خرید تضمینی دام زنده عشایر دامپرور شد.
وی افزود: عشایر این شهرستان به علت نبود مرکز خرید تضمینی دام، ناچار به فروش دام مازاد بر نیاز خود به دلالان هستند که این موضوع وجب ضرر و زیان آنها است.
وی خاطر نشان کرد: عشایر شهرستان ایوان با داشتن ۱۳۱ هزار راس دام سبک نقش مهمی در تولید فرآورده های دامی استان ایلام دارند و ۳۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز این استان را تامین می کنند.
احمدی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی محصولات دامداران را به قیمت تضمینی می خرید اما اکنون با وجود پیگیری های انجام شده هیچ گونه اقدامی دراین خصوص اتخاذ نشده است.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته دام ها به صورت بره پرواری از عشایر خریداری و به کشورهای دیگر صادر می شد، یادآور شد:پارسال ۳۰۰ راس دام مازاد عشایر ایوان به عراق صادر شد ولی امسال به علت نوسان بازار امکان صادرات دام نبود.
مسئول امور عشایری ایوان اضافه کرد: در سال جاری عشایر این شهرستان ۱۷ تن روغن حیوانی، ۱۳ تن کشک، یک هزار و ۳۶۰ تن شیر، سه و نیم تن عسل، سه هزار و ۸۹۷ تن محصولات زراعی، ۶۰ تن پشم و صنایع دستی به ارزش اقتصادی ۹ میلیارد ریال تولید کرده اند.
عشایر شهرستان ایوان با ۹۲۳ خانوار و شش هزار و ۴۰۲ نفر جمعیت هستند و ۱۳۰ هزار راس دام سبک نیز دارند .
۷۱۸۰/۶۰۳۴

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.