کد خبر : 1812
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 دی 1394 - 9:22

سود تسهیلات برای مهندسین کشاورزی کاهش یافت

دهقان نیوز / با توجه به تسهیلات تخصیص داده شده بایستی کشاورزان را برای دریافت تسهیلات با نرخ بهره ۱۸ درصد تشویق کرد تا این تسهیلات در جهت توسعه بخش کشاورزی بکار گرفته شود.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

دهقان نیوز / با توجه به تسهیلات تخصیص داده شده بایستی کشاورزان را برای دریافت تسهیلات با نرخ بهره ۱۸ درصد تشویق کرد تا این تسهیلات در جهت توسعه بخش کشاورزی بکار گرفته شود.

 

به گزارش دهقان نیوز، قزوین دکتر نیازعلی ابراهیمی پاک در جلسه که با حضور معاونین و مدیران سازمان و مدیران بانک کشاورزی شعب استان برگزار شد، افزود: تسهیلات بانکی باید با نگاه عدالت و توسعه بخشی بین بهره برداران تقسیم شود.
وی بر لزوم تلاش بیشتر در جهت تخصیص اعتبارات و تسهیلات بیشتر به بخش کشاورزی تاکید و اظهارکرد: در روند پرداخت تسهیلات باید به توسعه گلخانه ها و مکانیزاسیون توجه بیشتری شود.
ابراهیمی پاک تصریح کرد: باتوجه به تسهیلات تخصیص داده شده بایستی کشاورزان را برای دریافت تسهیلات با نرخ بهره ۱۸ درصد تشویق کرد تا این تسهیلات در جهت توسعه بخش کشاورزی بکار گرفته شود.
مدیر بانک کشاورزی شعب استان قزوین نیز گفت: روند جذب اعتبارات بین سازمان و بانک کشاورزی در سالهای گذشته بسیار خوب بوده و در بعضی از موارد ۱۰۰ درصد بوده اما در سال جاری این روند کند شده و روند جذب دچار اختلال شده است.
موسی رمرودی افزود: رتبه استان در جذب اعتبارات بخش کشاورزی رتبه خوبی نیست و باید این روند را با همکاری و تعامل بیشتر بین بانک و جهاد کشاورزی اصلاح کنیم.
وی اظهارداشت: با یک برنامه ریزی مدون و همکاری بین دستگاهها باید طرح هایی را که توجیه اقتصادی دارد را برای جذب تسهیلات بانکی به بانک معرفی کرد.
رمرودی خاطرنشان کرد: برای جذب اعتبارات باید مقررات بانک مرکزی، بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی را رعایت کرد تا در آینده متقاضی بانک و دستگاههای اجرایی دچار مشکل نشوند.
مدیر بانک کشاورزی شعب استان قزوین با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از تسهیلات بانک کشاورزی در بخش کشاورزی پرداخت می شود،گفت: به منظور حمایت از تولید کنندگان و دانش آموختگان بخش کشاورزی سود تسهیلات این بخش برای بخش کشاورزی به ۱۸ درصد کاهش یافته است.
کوروش کشاورز محمدیان معاون برنامه ریزی اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین نیز گفت: با وجود تمام محدودیت ها، روند جذب و پرداخت تسهیلات به کشاورزان روند صعودی دارد که مشکلات و موانعی هم وجود دارد که با رفع این موانع می توان روند پرداخت را تسریع کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.