کد خبر : 47687
تاریخ انتشار : جمعه 19 بهمن 1397 - 19:44

سوء استفاده از موضوع گوشت توسط برخی رسانه ها !

طی روزهای اخیر شاهد تشکیل صفهای طویل مردم برای تهیه گوشت بودیم

طی روزهای اخیر با توجه به افزایش قابل ملاحظه قیمت گوشت و نابسامانی‌های موجود در بازار گوشت و توزیع آن شاهد تشکیل صفهای طویل مردم برای تهیه گوشت بودیم که شرکت پشتیبانی امور دام به منظور تسهیل در خرید مردم و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان در صف های خرید گوشت با قیمت تنظیم بازار اقدام به توزیع اینترنتی گوشت زیر نظر اتحادیه دامداران کرده که ظاهرا با استقبال شهروندان هم روبرو شده است. در واقع دولت به ‌دنبال آن است که با توزیع اینترنتی گوشت، توزیع خود را از روش سنتی موجود بتدریج به ‌سمت توزیع اینترنتی ببرد.

در همین خصوص برخی رسانه ها در واکنش به این برنامه دولت و با اعمال فشار رسانه ای روی سازمان های متولی تامین و توزیع گوشت مانند شرکت پشتیبانی امور دام احتمالا از این طریق می خواهند مدیران این شرکت را مرعوب خود کنند و از آنها امتیاز اقتصادی بگیرند که در این خصوص لازم است دستگاههای نظارتی روی این موضع گیری چنین رسانه هایی بیشتر دقت کنند.

در چنین شرایطی که کشور با تحریم های ناجوانمردانه روبروست وجود چنین مسائل و چالش هایی در تامین برخی فرآورده های مورد نیاز مردم دور از ذهن نیست و البته مسئولین هم باید بیش از گذشته به فکر مردم باشند و وضعیت بازار کالاهای اساسی از جمله گوشت را کنترل و ساماندهی کنند تا مشکلات معیشتی مردم به حداقل برسد.

همچنین لازم است هم مدیران سازمان هایی که مسئول تامین و واردات گوشت هستند و هم سایر مسئولین دقت کنند که اسیر این جوسازی ها و اعمال فشارهای رسانه ای که بنظر می رسد تنها با هدف کسب امتیازات اقتصادی می باشد نشوند. قطعا کسانی که کار رسانه ای می کنند و اصولا رسانه ای هستند می دانند که این اعمال فشارها از سوی برخی رسانه ها برای بدست آوردن امتیازات اقتصادی است.

سناریو اینچنین است:

مشکلی بوجود می آید. مردم اعتراض می کنند. برخی رسانه های خاص مشکل بوجود آمده را به مدیریت سازمان متولی منتصب می کنند و بطور پشت سر هم با استفاده از التهاب مردم، مدیر فلان سازمان اقتصادی متولی امر را مسئول ماجرا معرفی می کنند.

حال با توجه به روانشناسی سیاسی مسئولان ارشد دولت که خواهان آرامش در مسائل اقتصادی هستند با پذیرفتن این تلقینات، مدیر مربوطه را عزل می کنند و این همان چیزی است که رسانه های خاص را به اجرای سناریوی فشار رسانه ای متمایل می کند و اگر مدیر آن سازمان، مدیر ترسو و پست دوستی باشد مجبور می شود بلافاصله برای ساکت کردن آن رسانه پیام بفرستد و تقاضای مذاکره کند و دقیقا در همین مذاکره هست که خواسته های آنچنانی مطرح می شود.

لذا اگر مسئولین سازمان هایی که متولی تامین و توزیع گوشت هستند واقعا به کار خود اطمینان دارند بهتر است بدون توجه به این سر و صداها و فشارهای رسانه ای، با جدیت و توان مضاعف تری نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند تا در نهایت بتوانند بازار گوشت را کنترل و قیمت آن را متعادل نگهدارند تا زمینه رضایتمندی شهروندان فراهم شود.

مقامات ارشد و دستگاههای نظارتی کشور هم در جریان باشند و رویکرد این رسانه ها را رصد کنند زیرا در چنین شرایطی فشار به سازمان های اقتصادی ممکن است تماما از روی دلسوزی نباشد و ممکن است اگر مدیری خدای ناکرده انسان ناتوان و خائفی باشد بخاطر ساکت کردن و کنترل این رسانه ها مجبور به امتیاز دهی شود که این امتیاز قطعا از جیب بیت المال است.

ضمن اینکه در موضوع گوشت، مردم نه فلان شرکت و نه حتی وزارت جهاد کشاورزی را مسئول نمی دانند بلکه کلیت دولت را مسئول می دانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.