کد خبر : 1252
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آذر 1394 - 19:01

سامانه تلفنی حفاظت از اراضی کشاورزی راه اندازی شد

دریافت گزارش های مردمی و برقراری ارتباط با مردم برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی از جمله اهداف راه اندازی این بخش به شمار می روند.

دهقان نیوز:
[ad_1]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی روز یکشنبه در آیین راه اندازی این سامانه گفت: دریافت گزارش های مردمی و برقراری ارتباط با مردم برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی از جمله اهداف راه اندازی این بخش به شمار می روند.
اسمعیل کریم زاده با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی دارای اهمیت ویژه ای است، افزود: تامین امنیت غذایی مردم با کشاورزی ممکن است ولی در صورتی که اراضی کشاورزی بی رویه تخریب شوند امنیت غذایی جامعه با بحران مواجه می شود.
وی با بیان اینکه تخریب و تغییر کاربری های غیرمجاز در محدوده اراضی کشاورزی امروز در حال تبدیل شدن به امری عادی است، گفت: ساخت و سازهای بی رویه، تصرفات غیرقانونی و زمین خواری موضوعاتی است که منابع پایه کشور را با تهدیدهای جدی مواجه کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درباره تخریب اراضی و مطالبات رهبری در این زمینه اظهار کرد: با توجه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت جلوگیری از تخریب زمین های کشاورزی و برخورد با زمین خواران می توان دریافت حفاظت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یک وظیفه مهم حاکمیتی مطرح است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از لحاظ مجهز بودن به سیستم و امکانات مورد نیاز این سامانه در بین استان های کشور در رتبه هفتم قرار دارد.
آذربایجان غربی دارای یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت است که ۸۰۰ هزار هکتار آن به کشت انواع محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد.
۷۱۲۵/۲۰۹۳

انتهای پیام /*

[ad_2]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.