کد خبر : 28466
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1395 - 20:20

سال آبی سخت در پیش است

از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه) تاکنون، میانگین بارش ها ۴۰ میلیمتر بوده که در همسنجی با پارسال (۹۹ میلیمتر) کاهش چشمگیری نشان می دهد.

سال آبی سخت در پیش است/ اعتماد مردمی سرمایه اصلی وزارت نیرو

 «ستار محمودی» در نشست سالیانه معاونان بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور در تالار آبگینه شرکت آبفای استان تهران افزود: از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه) تاکنون، میانگین بارش ها ۴۰ میلیمتر بوده که در همسنجی با پارسال (۹۹ میلیمتر) کاهش چشمگیری نشان می دهد.
وی اظهار داشت، سرمایه گذاری کنونی در بخش بهره برداری کشور بیش از ۴۵۰ هزار ریال به قیمت دفتری است.
به گفته محمودی، بهره برداری از تجهیزات، حفظ تاسیسات و کاهش استهلاک آنها از جمله ماموریت های اصلی فعالان بخش بهره برداری آب و فاضلاب است که باید با شیوه های نوین و مدرن انجام شود.
وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن بازرسی فنی و برنامه ریزی شده هشدار داد؛ کوچکترین سهل انگاری در کار می تواند منجر به پدیده های اجتماعی شود.
قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به وجود ۲۵ میلیون مشترک خدمات آب و فاضلاب در کشور تصریح کرد: اعتماد مردم سرمایه کاری ما است و اگر قصوری در خدمات رسانی داشته باشیم، اعتماد مردم سلب می شود و باید بازنگری در شاخص های پاسخگویی به مردم انجام دهیم .
وی سیاست وزارت نیرو را ارتقای کیفیت و استاندارد آب عنوان و تاکید کرد باید در این زمینه به سرمایه گذاری و رفع نارسایی ها پرداخت.
محمودی ، آب به حساب نیامده و اصلاح ابزارهای مصرف را از دیگر مقوله های مدنظر برشمرد و گفت: هنوز ابزارهای مصرفی مردم نظیر کولرها، ظرفشویی ها، لباس شویی ها و … آب زیادی مصرف می کنند و باید بهره برداران با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت به ارایه راهکار برای آن بیاندیشند.
در ادامه «حمیدرضا تشیعی» معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز گفت: ارایه خدمات به صورت پایدار و پیوسته مطابق با استانداردها و بهبود ظرفیت ها و سیستم ها هدف اصلی در بهره برداری است و در غیر این صورت سلامت جامعه و محیط به مخاطره می افتد.
به گفته این مقام مسوول، هم اکنون بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در اختیار بهره برداران بخش آب و فاضلاب کشور است.
وی افزود: ارایه خدمات استاندارد در بهره برداری نیازمند توانمندی، اطلاعات، دانش، منابع مالی خرد اقتصادی، سیستم ها و روش های نوین است.
تشیعی، ذات کار بهره برداری را مشارکت طلبی دانست و افزود: در این مسیر باید به جلب مشارکت بخش خصوصی، مشترکان و سایر نهادهای ذیربط پرداخت.
وی با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی در حوزه بهره برداری افزود: تنوع بخشی به منابع مالی، مدیریت بحران های احتمالی، مدیریت تقاضا و مصرف و بهبود فرآیند نگهداشت دارایی های فیزیکی و ارتقای شایستگی های فردی نیروی انسانی برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نیاز است.
تشیعی افزود: نظام جامع بهره برداری آب و فاضلاب در دستور کار قرار گرفته است تا یک بار برای همیشه یک چارچوب اساسی برای بهره برداری تدوین شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.