کد خبر : 46560
تاریخ انتشار : جمعه 30 آذر 1397 - 10:58

روی خط استیضاح حجتی

دهقان نیوز تا روز استیضاح وزیر جهاد کشاورزی بطور ویژه و مرتب اخبار مربوط به استیضاح را به اطلاع کشاورزان و فعالین بخش کشاورزی می رساند.

دهقان نیوز تا روز استیضاح وزیر جهاد کشاورزی بطور ویژه و مرتب اخبار مربوط به استیضاح را به اطلاع کشاورزان و فعالین بخش کشاورزی می رساند.

در حالی که طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اعلام وصول شده است بر اساس اخبار واصله، از ۲۳ نماینده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار و عباس پاپی زاده نماینده دزفول طرح استیضاح حجتی را امضا نکرده اند و از ۲۱ نماینده ی باقیمانده، حبیب‌الله نیکزادی‌پناه نماینده بم و علی اکبری نماینده شیراز هم امضای خود را از استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پس گرفته اند.

در این خصوص بنظر می رسد عدم امضای نماینده شهری مثل چابهار که یک شهر بندری است و از طرفی این نماینده کارمند وزارت جهاد کشاورزی هم می باشد تا حدی طبیعی بنظر برسد ولی امضا نکردن نماینده شهری مانند دزفول که شهرش یکی از قطب های کشاورزی و بویژه گندم است غیرقابل قبول می باشد.

در خصوص نمایندگان بم و شیراز هم که امضای خود را از استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پس گرفته اند بنظر می رسد اقدام نماینده مرکز استانی که از نظر تولید گندم همواره جزء سه استان اول بوده و بخش عمده ای از مردم استان فارس با کشاورزی زندگی می کنند و بخش عمده ای از اقتصاد غیر صنعتی استان از کشاورزی تامین می شود قدری عجیب بود. همچنین نماینده بم در مجلس هم باید بگوید که در شهرش بجز کشاورزی چه دارد؟ که اینگونه با پس گرفتن امضای خود بدنبال شکستن اتحاد اعضای کمیسیون کشاورزی برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است.

نکته مهم اینکه از بین ۱۹ نماینده باقیمانده عضو کمیسیون کشاورزی که پای امضای خود برای استیضاح حجتی مانده اند از تمامی گرایش ها اعم از موافق و مخالف دولت، اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل به چشم می خورد و این اولین بار است که چنین اتحادی در کمیسیون کشاورزی بوجود می آید.

گفتنی است طبق ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس وزیر طی ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیح در جلسه علنی مجلس خواهد بود.

عدم اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تعیین نرخ پایین خرید تضمینی گندم، ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی مازاد، عدم اجرای قوانین برنامه پنج ساله ششم و بودجه سنواتی در بخش کشاورزی و همچنین عدم اجرای احکام برنامه ششم در مورد بخشودگی سود و کارمزد و جرایم وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه و امهال اصل وام کشاورزان از محورهای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.