کد خبر : 46605
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 9:50

روی خط استیضاح حجتی / کشاورزان با استیضاح حجتی چه پیامی به دولت می دهند؟

تضییع حقوق کشاورزان اصلا برای کشاورزان قابل قبول نیست.

در خصوص قیمت تضمینی اعلام شده برای محصولات کشاورزی و نارضایتی و اعتراض کشاورزان و تشکلهای کشاورزی نسبت به این قیمت ها که باعث شده وزیر جهاد کشاورزی از سوی برخی نمایندگان مجلس مورد اتهام قرار گیرد و در آستانه استیضاح قرار بگیرد بنظر می رسد مقصر اصلی حجتی نیست بلکه رییس سازمان برنامه و بودجه است و با برکناری نوبخت می توان به حل مشکلات بخش کشاورزی امیدوار بود.

البته با علم به اینکه حجتی عضو کابینه دولت و نماینده عالی دولت در بخش کشاورزی است، بنظر می رسد برای رساندن پیام به دولت باید حجتی استیضاح شود، حجتی شاید در نفس انسانی قابل قبول باشد ولی چون نتوانست از حق و حقوق کشاورزان دفاع کند ناچاریم برای اینکه پیام آشکار و روشن خودمان را به دولت و شخص آقای روحانی و نوبخت برسانیم ترجیح می دهیم تا حجتی استیضاح شود. پیام جامعه کشاورزی این است که ادامه این تضییع حقوق کشاورزان اصلا برای کشاورزان قابل قبول نیست.

همچنین در این راستا باید نمایندگان مجلس را در آستانه انتخابات سال آینده آزمایش کنیم تا ببینیم کدام نمایندگان در کنار کشاورزان قرار می گیرند و رای عدم اعتماد به حجتی می دهند. در واقع از اینجا به بعد بعهده کشاورزان و تشکلهای کشاورزی است که نمایندگانی را که با رای و تلاش و انرژی خودشان به مجلس فرستاده اند را تحت فشار قرار دهند و از آنان بخواهند که وظایفی که نسبت به کشاورزان دارند را عملی کنند و در راستای استیضاح حجتی تلاش کنند. در این خصوص یا نمایندگان باز هم امتیاز می گیرند و با گذر از قضیه انتخابات سال آینده به حجتی برای چندمین بار رای مثبت می دهند و یا اینکه با استیضاح حجتی این پیام روشن را به دولت می دهند که به تضییع حقوق کشاورزان پایان بدهد.

ما اعتقاد داریم وزیر جهاد کشاورزی آنقدر نسبت به مساله قیمت تضمینی محصولات کشاورزی مسئول نیست و عملا گناه اصلی تضییع حقوق کشاورزان بر گردن حجتی نیست. البته وقتی حجتی دید رییس جمهور و تیم اقتصادی دولت حاضر نیستند حق و حقوق قانونی کشاورزان را بدهند و حجتی ادعا و اذعان داشت که واقعا حق کشاورزان ضایع شده بهتر بود وزیر جهاد کشاورزی حتی بطور نمادین هم که شده در حمایت از جامعه کشاورزی، استعفای خود را تقدیم دولت می کرد.

کشاورزان ایران باید بدانند که بحث اصلی ما در این زمینه، حجتی نیست و بحث بر سر تقابل و رویارویی کشاورزان برای گرفتن حق قانونی خود از دولت است. اگر دولت در این مصاف پیروز شود و حجتی دوباره رای اعتماد بگیرد قطعا این کشاورزان ایران هستند که متضرر می شوند.

در این شرایط باید تمام کشاورزان ایران برای دادن عدم رای اعتماد به حجتی بسیج شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سيد محمد هاشمي یکشنبه , ۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴

سلام بر فرض حجتی برود کسی بهتر و با تجربه تر از حجتی می اید ؟ ! نرخ گندم بهتر میشود ؟! یقین دارم جواب خیر است به نظر من تنها کسی که توانست گندم رو خودکفا کند و جلو دولت ایستاد و این خرید تضمینی رو هر سال ادامه داد و پول گندمکاران را به سختی از دولت گرفت حجتی بود
حجتی وزیر دلسوز برای کشاورزان در کابینه دولت است در گذشته بارها حجتی به خاطر دیر پرداخت کردن پول گندم در هیات دولت قهر کرد و از جلسه خارج شد ، نمایندگان مجلس خودشان می دانند حجتی بسیار سالم است ، امیدوارم نمایندگان اشتباه نکنند زیرا حجتی پدر گندم ایران است اگر او نبود وضعیت گندم کشور به به هیچ عنوان تا به این مرحله نمی رسید