کد خبر : 8258
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1395 - 17:53

رویکرد جهاد کشاورزی ؛ افزایش فضای گلخانه ای است

دهقان نیوز / حمایت دولت برای افزایش فضای گلخانه ای در کشور به صورت تامین ۸۰ درصد نیاز اعتباری احداث سازه گلخانه ای از محل سرمایه های ثابت بلندمدت است.

دهقان نیوز / حمایت دولت برای افزایش فضای گلخانه ای در کشور به صورت تامین ۸۰ درصد نیاز اعتباری احداث سازه گلخانه ای از محل سرمایه های ثابت بلندمدت است.

 

احمدرضا رئیس زاده اعلام کرد: حمایت دولت برای افزایش فضای گلخانه ای در کشور به صورت تامین ۸۰ درصد نیاز اعتباری احداث سازه گلخانه ای از محل سرمایه های ثابت بلندمدت است.
وی با اشاره به بحران کم آبی در مرکز کشور بویژه اصفهان گفت:در موضوع صرفه جویی در آب کشاورزی، شاخص های مختلفی مطرح می شود که مهمترین آنها تبیین الگوی کشت و جایگزین کردن کشت هایی با نیاز آبی کم و نیز توسعه کشت گلخانه ای است.
وی اضافه کرد: کشت های پُرمصرف مانند سبزی و صیفی را باید از فضای سبز باز به گلخانه ها انتقال داد زیرا مصرف آب در گلخانه ها یک ششم تا یک دهم کمتر از مصرف آب در فضای باز است .
به گفته وی، با رویکرد مذکور در سه سال اخیر، فضای گلخانه ای در استان اصفهان بیش از ۴۰۰ هزار هکتار افزایش یافته است .
رئیس زاده خاطرنشان کرد: هشت تشکل گلخانه ای در اصفهان فعال است که در صورت راه اندازی اتحادیه می توانند مطالبات خود را از دولت و دستگاه های خدمات رسان پیگیری کنند.
وی ادامه داد: با رویکرد جدید توسعه گلخانه ای در کشور، جای اتحادیه گلخانه داران خالی است و نیاز به وجود چنین اتحادیه ای بیش از گذشته احساس می شود .
از مهمترین مزایای کشت­ های گلخانه ­ای می­توان به افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش راندمان مصرف آب، امکان تولید محصول سالم و اشتغالزایی بالا در واحد سطح اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.