کد خبر : 23677
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1395 - 19:26

روستاییان بالای ۷۰ سال بازنشسته می شوند

دولت مکلف شد همه بیمه شدگان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی و روستاییان و عشایر را که به ۷۰ سالگی رسیده اند، بازنشسته کند و متناسب با سنوات حق بیمه، مستمری بپردازد.

دولت مکلف شد همه بیمه شدگان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی و روستاییان و عشایر را که به ۷۰ سالگی رسیده اند، بازنشسته کند و متناسب با سنوات حق بیمه، مستمری بپردازد.

روستاییان و عشایر بالای ۷۰ سال بازنشسته می شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی دهقان نیوز، نمایندگان در ادامه بررسی لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور ماده الحاقی (۴۴) این لایحه را اصلاح و به این شرح تصویب کردند:

– دولت مکلف است کلیه بیمه شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را که به سن ۷۰ سالگی رسیده اند ، در صورت تقاضای آنان و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه به مدت ۱۰ سال به صندوق مذکور بازنشسته نموده و متناسب با سنوات حق بیمه پرداختی ، مستمری به آنان پرداخت نماید.

تبصره (۱)؛ از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تا ۵ سال، هر سال یک سال از سقف سن بازنشستگی کم خواهد شد و یک سال به سنوات بیمه پردازی افزوده می شود.

تبصره (۲)؛ شرط سنی برای عضویت بیمه گذاران جدید این صندوق حداکثر ۵۰ سال تعیین می شود.

تبصره (۳)؛ بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل بند (ب) ماده (۷) قانون هدفمند کردن یارانه ها و ماده (۲۹) قانون اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) تأمین می شود.

براساس تصمیم امروز نمایندگان، بند (۱) ماده الحاقی (۵۰) نیز به این شرح اصلاح شد: «در صورت تأمین منابع در بودجه سالانه ارتقای بهره وری آبیاری بخش به حداقل ۶۰ درصد پس از پنج سال از تصویب این قانون از طریق اجرای عملیات زیربنایی آب و خاک از جمله طرح های تجهیز و نوسازی، توسعه شبکه ها، زهکش ها و روش های نوین آبیاری و اجرای عملیات به زراعی و به نژادی و استمرار آن در سنوات بعدی».

همچنین بند (۷) ماده الحاقی ۵۰ نیز به این شرح اصلاح شد: «در صورت تأمین منابع در بودجه سالانه گسترش پوشش بیمه تولیدات بخش کشاورزی و عوامل تولید تا رسیدن به سطح پوشش صد درصدی».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حاشم خرسان چهارشنبه , ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴

بیمه محصولات کشاورزی سال۹۴/۹۵بخصوص خوزستان وایلام که براثرسیل وطوفان دچارخسارت شدندپیگیری بفرماییید