کد خبر : 15284
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1395 - 23:40

رفع موانع واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی

۲۰ درصد از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی با مشکلاتی از جمله تسهیلات بانکی و یا مشکلات مالیاتی مواجه اند

۲۰ درصد از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی با مشکلاتی از جمله تسهیلات بانکی و یا مشکلات مالیاتی مواجه اند

منصور رضوانی جلال در ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان همدان افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی با مشکلاتی از جمله تسهیلات بانکی و یا مشکلات مالیاتی مواجه اند که امیدواریم این تعداد نیز در ستاد تسهیل برطرف شود.
وی بیان کرد: استان همدان با وجود پاره ای محدودیت های اقلیمی از دیر باز بدلیل بهره مندی نسبی از پتانسیل های آب و خاک و همچنین موقعیت جغرافیایی استقرار آن ، از جمله قدیمی ترین کانون های شکل گیری جوامع کشاورزی و نیز از جمله مناطق مستعد گسترش فعالیت های زراعی ، باغی و دامی کشور محسوب می شود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: ۶۲ جلسه ستاد تسهیل در سال جاری برگزار شده که ۴۷۱ مصوبه داشته است و از این تعداد ۱۵۲ مصوبه اجرایی شده و حدود ۳۴۰ مورد رسیدگی واحدها بوده است.
حمیدرضا متین ادامه داد: در حال حاضر ۶۵ واحد تولیدی صنعتی در استان همدان نیاز به بررسی و رفع موانع برای سهولت در تولید دارند.
گفتنی است استان همدان با توجه به ویژگیهای جغرافیایی و ذخائر ژنتیکی مهمی چون بذریونجه، سیر ، گردو ، گوسفند نژاد مهربان از دیر باز به عنوان یکی از قطب های تولید کشاورزی در کشور مطرح بوده و سهم به سزایی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد .
این استان ۱٫۲ درصد از وسعت ، ۲٫۴ درصد از جمعیت کشـــور ، ۴٫۵ درصد از تولیدات بخش کشاورزی و ۳٫۴ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.
همچنین در حال حاضر هزار و ۳۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در همدان پروانه فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.