کد خبر : 24703
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1395 - 12:50

راه ورود فارغ التحصیلان کشاورزی به بخش خصوصی باید هموار شود

راه را برای ورود فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی و محیط زیست به بخش خصوصی هموار کنیم.

راه را برای ورود فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی و محیط زیست به بخش خصوصی هموار کنیم.

فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آذربایجان‌شرقی بیکار هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۳هزار نفر فارغ‌ التحصیل کشاورزی در استان وجود دارد که از این میان هفت هزار نفر جویای کار هستند.

شهرام شفیعی اظهار کرد: باید راه را برای ورود فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی و محیط زیست به بخش خصوصی هموار کنیم.

وی افزود: وجود برخی مشکلات همچون عدم یکنواختی اراضی کشاورزی  معظل بیکاری فارغ التحصیلان رشته کشاورزی را تشدید کرده که با عملی کردن قانون بهره‌وری، فارغ التحصیلان این رشته دیگر بیکار نخواهند بود.

شفیعی نبود آمار دقیق در دست برنامه‌ریزان را از مشکلات پیش روی اجرای برنامه‌ها در حوزه‌ی کشاورزی، دانست و گفت: بخاطر این موضوع، پتانسیل‌های حوزه‌ی کشاورزی اعم از تعداد باغات و توسعه‌ی آن‌ها و میزان اراضی کشاورزی در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

وی از ضرورت هوشمند کردن چاه‌های آب خبر داد و گفت: کشاورزان کارتی تحت عنوان کارت آب دریافت کرده و با مجوز حق آب خود را مصرف خواهند کرد.

شفیعی تاکید کرد: تراز دریاچه‌ی ارومیه تحت تاثیر چند عامل مختلف افزایش یافته است که از آن جمله می‌توان به افزایش میزان نزولات جوی، رهاسازی سدها و لای روبی رودخانه‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی در راستای بحران دریاچه‌ی ارومیه گفت: با اجرای نمایش‌های محلی در ۴۴ روستای آذربایجان‌شرقی و غربی تا حدودی مردم را با خطرات این بحران آشنا کرده‌ایم.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی در این راستا خبر داد و گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ۱۳هزار عضو حقیقی و همچنین ۵۰۰نفر عضو حقوقی دارد و با برگزاری دوره‌های آموزشی سعی در افزایش بهره‌وری و آگاهی کشاورزان داریم.

رییس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان افزود: این شرکت‌ها در قالب شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی مشاوره و برنامه‌ریزی آب و کلینیک‌های کشاورزی فعالیت دارند و اصولی مانند اصلاح الگوی کشت و آبیاری و بیابان‌زدایی در رأس آن قرار دارند.

وی اظهار کرد: مهندسی کردن تولید با محوریت تولید محصولات سالم از نظر کمی و کیفی از دیگر اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی به شمار می‌آید.

وی متذکر شد: ۷۵دوره‌ی مهارتی با شرکت ۱۵۵۰ نفر روز و ۲۳۷ دوره‌ی ترویجی و با شرکت ۴۷۴۰ نفر روز طی قراردادی با سازمان جهاد کشاورزی برگزار شده است و ۴۰۰ میلیون تومان بودجه به منظور هزینه‌ی دوره‌ی آموزشی به سازمان نظام مهندسی اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: فرهنگ واگذاری امور به بخش خصوصی در کشور ما جا نیفتاده است و این بخش اکثراً به عنوان رقیب تلقی می‌شود و این در حالی است که با ورود بخش خصوصی به سایر عرصه‌ها راه برای استفاده از پتانسیل‌های موجود هموار خواهد شد.

شفیعی در خصوص محصولات مصرفی مردم خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و سازمان شهرداری و میادین باید به رسالت خود در این زمینه عمل کرده و مردم را به سمت استفاده از محصولات سالم موجود سوق دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.