کد خبر : 38804
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 - 11:08

راه اندازی طرح روستا تعاون

روستا تعاون طرح حمایتی دولت برای توانمندسازی روستائیان است.

نماینده معاونت امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: روستا تعاون طرح حمایتی دولت برای توانمندسازی روستائیان است.

به گزارش دهقان نیوز، افشین نژاد سلیم در گفتگو با ایسنا، درباره اجرای طرح دولت با عنوان طرح روستا تعاون جهت حل بیکاری و اشتغالزایی در روستاها اظهار کرد: این طرح بسیار مهم در جهت حل بیکاری که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دولت است.
وی با بیان این که طرح روستا تعاون در راستای توانمندسازی روستائیان و مشاغل روستایی راه‌اندازی شده افزود: با توجه به این که با پدیده شوم شهرنشینی بسیاری از روستاها خالی از سکنه شده‌اند و یا سکنه کمی دارند، طرح تولید محصولات و خدمات نیز ضعیف شد.

نماینده معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: هدف اصلی طرح روستا تعاون این است بتواند با حمایت دولت و با همکاری و همفکری روستائیان اشتغال را در روستاها راه‌اندازی کند و بتواند به اقتصاد کشور کمک کند.

نژاد سلیم با بیان اینکه طرح‌هایی چون کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی می‌تواند در روستاها پاسخگو باشد تصریح کرد: با توجه به این که استان مازندران پتانسیل‌های خوبی در این زمینه دارد، می‌توان با جهت‌دهی فارغ‌التحصیلان منطقه و با همکاری اهالی روستا، تعاونی‌هایی را راه‌اندازی کنند و خدمتی نو و جدید را به جامعه ارائه دهند.

وی با اشاره به این که این طرح از چند جهت اهداف دولت را در جهت اشتغال دنبال می‌کند یادآور شد: علاوه بر اشتغال روح تعاون در مردم به باور می‌رسد و فردگرایی فراموش می‌شود.

نماینده معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جذب گردشگر خارجی از طریق این طرح اشاره کرد و گفت: دولت از این طرح حمایت قوی و محکمی دارد و بانک‌های عامل همچون توسعه تعاون، پست بانک، ملی، کشاورزی و صندوق کارآفرین امید تسهیلاتی که دولت معرفی کرده است در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌دهد.

نژاد سلیم با تاکید بر استفاده درست از این تسهیلات در روستاها اظهار کرد: دولت برای این طرح از محل صندوق توسعه ملی مبلغ ۱٫۵ میلیون دلار اعتبار گذاشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.