کد خبر : 4453
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 - 20:21

راه اندازی سامانه متمرکز صدور مجوزهای بخش کشاورزی

دهقان نیوز / رونمایی از ۵ سامانه خدمات الکترونیکی و کاربردی در بخش کشاورزی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شد.

دهقان نیوز / رونمایی از ۵ سامانه خدمات الکترونیکی و کاربردی در بخش کشاورزی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی امروز در مراسم رونمایی از ۵ سامانه خدمات الکترونیکی و کاربردی وزارت جهاد کشاورزی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: سامانه مدیریت ذخایر راهبردی با هدف رصد نحوه تأمین تا توزیع محصولات استراتژی آغاز به کار خواهد کرد.

وی بیان داشت: مدیریت ذخایر کالا، مدیریت تولید و تجارت کالاها، تصمیم‌گیری به موقع جهت تنظیم بازار و انبارش و آهنگ حمل محصولات در کل کشور از جمله اهداف این سامانه است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی همچنین افزود: در راستای اجرای آیین‌نامه هیأت وزیران در مورد قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به تنوع محصولات و نقش آنها در سبد خانوار، رصد قیمت از تولید تا مصرف و به منظور کنترل نوسان قیمت و برنامه‌ریزی لازم در زمینه تولید محصولات بخش کشاورزی و ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم سامانه قیمت محصولات کشاورزی طراحی و پیاده‌سازی شده است.

بخشنده در ادامه به راه‌‌اندازی سامانه مرکز هماهنگی داده‌های مکانی وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: داده‌های مکانی موجود در وزارت جهاد کشاورزی شامل حجم انبوهی از تصاویر ماهواره‌ای، عکس‌های هوایی و همچنین نقشه‌های پایه و تخصصی تولید شده توسط معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه است.

وی بیان داشت: بخش عمده‌ای از این داده‌ها به دلیل فقدان داده و اطلاعات مورد نظر و ارزیابی آنها، محققان، برنامه‌ریزان و واحدهای اجرایی را با مشکل مواجه کرده ا ست.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بنابراین سامانه مرکز هماهنگی داده‌های مکانی وزارت کشاورزی با هدف اطلاع‌رسانی از وضعیت داده‌های مکانی موجود از طریق ارائه ابزار و محیطی برای جست‌وجو و آگاهی از کمیت و کیفیت داده‌ها در یک منطقه جغرافیایی راه‌اندازی می‌شود.

بخشنده افزود: همچنین سامانه داشبورد اطلاعات مدیریتی با هدف کمک به تصمیم‌گیری سریع‌تر و کارآمدتر تیم مدیریتی و به حداقل رساندن هزینه‌های مرتبط با مدیریت عملکرد و کاهش زمان مورد نیاز برای تصمیم‌‌گیری راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با استفاده از این سامانه مهم‌ترین اطلاعات مورد نیاز برای رسیدن به یک یا چند هدف مشخص است و مدیران می‌توانند با یک نگاه وضعیت موجود را نظارت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از راه‌‌اندازی سامانه متمرکز صدور مجوز خبر داد و گفت: در راستای اجرای ضوابط فنی، اجرایی توسعه دولت الکترونیک و مصوبه کارگروه توسعه خدمات الکترونیکی وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به تنوع و تعداد مجوزهای صادره به منظور فراهم آوردن امکان ارائه خدمات از یک درگاه واحد، سامانه متمرکز صدور مجوزهای بخش کشاورزی طراحی و پیاده‌سازی شده است.

بخشنده گفت: اهداف این سامانه بهینه‌سازی فرایندهای ارائه خدمات در راستای توسعه دولت الکترونیک، چابک‌سازی، کاهش زمان و هزینه‌های ارائه خدمات و افزایش بهره‌وری و همچنین شفاف‌سازی و مبارزه با فساد اداری است.

وی افزود: به دلیل تنوع خدمات و تنوع محصولات تولیدی سالیانه ۴۰۰ مجوز تولیدی در بخش های مختلف زراعی، باغی، شیلات، دام و طیور صادر می شد که در حال حاضر این مجوزها به ۱۰۰ مورد کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.