کد خبر : 14005
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1395 - 14:13

راه‌اندازی باشگاه کشاورزان / اعطای خدمات رایگان به کشاورزان

دهقان نیوز / طرح راه‌اندازی باشگاه کشاورزان آغاز شده و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

دهقان نیوز / طرح راه‌اندازی باشگاه کشاورزان آغاز شده و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از تامین و تدارک ۱۵ تن بذر کلزار خبر داد و گفت: ۱۰رقم کلزای پر محصول و باکیفیت وارد کشور شده است و برای کشت آینده کشاورزان محدودیتی در تامین بذر وجود ندارد.

حسین فضلی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۳ تن انواع بذر کلزا در دفتر مرکزی شرکت خدمات حمایتی موجود است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بذر آفتابگردان رقم لاکونتا که رقمی جدید با نیاز آبی پایین و دوره رشد سریع است، وارد استان شده تا کشاورزان بتوانند به عنوان کشت دوم پس از غلات نیز کشت کنند.

وی از راه‌اندازی باشگاه کشاورزان در استان خبر داد و افزود: طرح راه‌اندازی باشگاه کشاورزان در استان همدان آغاز شده و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

فضلی هدف از راه‌اندازی باشگاه کشاورزان را ایجاد ارتباط نزدیک و دوسویه با کشاورزان دانست و گفت: در این راستا خط ارتباطی ۱۵۵۹ راه‌اندازی می‌شود که زیرساخت‌های مخابراتی آن هفته آینده نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان عنوان کرد: کشاورزان با عضویت در این باشگاه می‌توانند از خدماتی همچون خدمات آموزشی، ثبت سفارشات، اطلاع از تغییرات اقلیمی و آزمون خاک به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

وی صدور کارت اعتباری برای کشاورزان را از دیگر مزایای عضویت در باشگاه کشاورزان عنوان کرد و افزود: کشاورزان در زمان تهیه نهاده‌ها گاهی با مشکلات مالی مواجه می‌شوند که نیازمند دریافت تسهیلات از بانک‌ها هستند براین اساس و به منظور تسهیل روند تهیه نهاده‌ها با بانک کشاورزی استان رایزنی‌هایی صورت گرفته تا این تسهیلات در قالب کارت‌های اعتباری به کشاورزان داده شود.

فضلی با اشاره به اینکه هر نوع نهاده‌ای که از کانال شرکت خدمات حمایتی توزیع می‌شود، نهاده اصل و باکیفیت است، بیان کرد: کودهایی که خارج از شبکه قانونی، توزیع می‌شوند مورد تایید نبوده و از کشاورزان درخواست داریم نهاده و کودهای مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند.

وی یادآور شد: شرکت خدمات حمایتی از سال گذشته برای تهیه ۱۹ نوع کود از تولیدکننده‌های داخلی که با رعایت شرایط استاندارد تولید دارند، قراردادی منعقد کرده و این ۱۹قلم کود را در سبد کودی سال ۹۵ قرار داده است.

وی ادامه داد: این شرکت سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع کودشیمیایی کشاورزی را تهیه و تدارک می‌بیند و به طور مرتب پایش و کنترل کیفی می‌کند.

فضلی با بیان اینکه مصرف کودهای شیمیایی در سال‌های اخیر روند کاهشی داشته است، گفت: میزان مصرف کودهای شیمیایی در سال ۸۷ در استان چیزی حدود ۱۴۰ هزار تن بود که این عدد به ۷۴ هزار تن در سال گذشته رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه تکلیفی استان تولید ۳۶۰۰ تن انواع بذور آبی و دیم است، افزود: برنامه تولید ۲۶۰۰ تن گندم و ۱۰۰۰ تن جو در سال‌جاری در استان هدفگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تولید این میزان بذر، با ۱۰۰ کشاورز شاخص قراردادی منعقد کرده و بازدیدهای لازم از مراحل تولید صورت گرفته است.

فضلی بیان کرد: برداشت بذور گندم از سه روز گذشته آغاز شده و تا کنون ۳۵۰ تن خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت میزان تولید بذر گندم به ۵ هزار تن هم برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.