کد خبر : 5098
تاریخ انتشار : جمعه 14 اسفند 1394 - 11:20

راهکار جدید برای جلب مشارکت عمومی در جنگلکاری

دهقان نیوز / به مناسبت هفته منابع طبیعی نهال رایگان در اختیار مردم گذاشته می شود.

دهقان نیوز / به مناسبت هفته منابع طبیعی ۱۰۰ هزار اصله نهال رایگان در اختیار مردم گذاشته می شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از اجرای راهکارهای توام با تشویق و بهره برداری و جلب مشارکت مردم برای توسعه پوشش گیاهی در جنگلها خبر داد و بیان داشت : در این طرح با استفاده از گونه های میوه دار و مثمر مانند زرشک ، انجیر ، سنجد ، گلابی وحشی و بادام کوهی به افزایش پوشش گیاهی در جنگل ها مبادرت می شود .

مهندس مهرزاد بوستانی در آستانه هفته درختکاری در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت : این گونه های گیاهی از جمله گونه هایی است که با طبیعت و اقلیم زاگرس مطابقت و همخوانی دارد و در سالهای گذشته نیز اجرا شده و استقبال خوبی از آن شده است .
به گفته وی طرح های جنگل کاری درختان مثمر با مشارکت مردم و جوامع محلی در قالب بهره برداری از اراضی امسال در قالب واگذاری دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی جنگلی استان فارس اجرا می شود .
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش از کاهش آتش سوزی ها در اراضی جنگلی در سال جاری خبر داد و گفت : امسال شاهد کاهش ۸۴ درصدی آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان بوده ایم و سطح آتش سوزی ها که در سال گذشته ۹ هزار هکتار بوده است امسال به یک هزار و ۸۰۰ هکتار کاهش یافت .
مهندس بوستانی مقابله با تخریب و تصرف غیرقانونی عرصه های طبیعی را از دیگر اقدامات امسال بیان و اضافه کرد: طی سال ۹۴ شاهد کاهش قابل توجه تخریب و تصرف عرصه های طبیعی در استان فارس بوده ایم و از ۵۴۴ فقره پرونده مربوط به تخریب و تصرف موجود در دستگاه قضایی، برای ۳۶۶ پرونده حکم خلعیت صادر شده است.
این مقام مسوول با یادآوری اینکه امسال ۳۹۶ پرونده در این ارتباط تشکیل شده است، گفت: با صدور حکم در خصوص پرونده هایی که بعضی مربوط به سالهای گذشته بوده ، ۹۵۵ هکتار از یک هزار و ۶۵۰ هکتار اراضی تخریب و تصرف شده، تعیین تکلیف شده است.
وی همچنین با بیان اینکه ۷۰۰ هزار اصله نهال توسط منابع طبیعی استان فارس امسال تولید شده است اظهار داشت: به مناسبت هفته منابع طبیعی ۱۰۰ هزار اصله نهال رایگان در اختیار مردم استان گذاشته می شود.
مدیر کل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اینکه نهال های تولید شده بومی مناطق استان فارس مثل بلوط و بادام کوهی است افزود: مردم برای تحویل این نهال ها به ادارات منابع طبیعی شهرستان ها مراجعه کنند.
هفته منابع طبیعی از ۱۵ اسفند به مدت یک هفته برگزار می شود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.