کد خبر : 59780
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 8:22

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت مکلف به اعلام قیمت خرید تضمینی گندم است

دولت مکلف به اعلام قیمت خرید تضمینی گندم است
دولت مکلف به اعلام قیمت خرید تضمینی گندم است. کشاورزان منتظر اعلام رسمی نرخ هستند.

دولت مکلف به اعلام قیمت خرید تضمینی گندم است. کشاورزان منتظر اعلام رسمی نرخ هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دولت مکلف است قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم را طی یک هفته آینده اعلام کند گفت: در قانون تبصره ای وجود دارد که بر اساس آن اگر نرخ تورم افزایش پیدا کند باید متناسب با آن قیمت گندم نیز افزایش پیدا داشته باشد.

محمدجواد عسکری در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص عدم ابلاغ قیمت خرید تضمینی گندم گفت: با توجه به اینکه گندم یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود و به صورت جدی به آن نیاز داریم و حتما باید در قالب نقشه راه و برنامه حرکت کنیم مجلس شورای اسلامی مصوبه شورای قیمت گذاری را طی سال های گذشته داشت تا بتوانیم محصولات کشاورزی را به تناسب هزینه آماده سازی، کاشت داشت و برداشت قیمت گذاری کند. در جلسات متعددی که برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم در سال آتی برگزار شد نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ مشخص گردید. شورای قیمت گذاری قیمت تعیین شده خود را به دولت اعلام کرد و در حال حاضر دولت بر اساس قانون مکلف است هرچه سریع‌تر این نرخ را رسما اعلام کند تا کشاورزان با خیال راحت کشت را انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در مکاتباتی که با رئیس جمهور داشته‌ایم نگاه ما این است تا نرخ خرید تضمینی گندم هرچه سریع تر اعلام و به خودکفایی دست پیدا کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه سال گذشته کشاورزان در حوزه تولید به ماموریت خود به خوبی عمل کردند و نگاه ما این است که دولت نسبت به اعلام قیمت خرید تضمینی گندم اقدام کند.

وی تصریح کرد: قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی گندم تعیین شده اما در قانون تبصره ای وجود دارد که بر اساس آن اگر تورم نداشته باشیم قیمت اعلامی خرید تضمینی تغییری نمی‌کند اما در صورت افزایش نرخ تورم باید متناسب با آن قیمت گندم نیز افزایش پیدا ‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مکاتباتی داشته ایم و دولت باید قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام کند زیرا کشاورزان منتظر اعلام رسمی آن هستند، ادامه داد: دولت مکلف است قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم را طی یک هفته آینده اعلام کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.