کد خبر : 20824
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1395 - 14:42

دولت را ملزم کرده ایم تا سالانه ۵۰۰ هزار هکتار اراضی از سامانه آبیاری نوین استفاده کنند

مصرف آب بخش کشاورزی در سراسر دنیا ۶۰ درصد است، اما متاسفانه در ایران میزان مصرف ۹۰ درصد تخمین زده شد.

مصرف آب بخش کشاورزی در سراسر دنیا ۶۰ درصد است، اما متاسفانه در ایران میزان مصرف ۹۰ درصد تخمین زده شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف آب بخش کشاورزی در سراسر دنیا ۶۰ درصد است، اما متاسفانه در ایران میزان مصرف ۹۰ درصد تخمین زده شد.

علی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: مصرف آب بخش کشاورزی در سراسر دنیا ۶۰ درصد است، اما متاسفانه میزان مصرف در ایران به دلیل استفاده از شیوه های آبیاری سنتی و عدم وجود تجهیزات نوین، ۹۰ درصد تخمین زده شده است.

وی با بیان اینکه در شیوه های آبیاری سنتی بخش عمده ای از آب هدر می رود، تصریح کرد: برای نجات بحران آب کشور درابتدا باید تمامی مشکلات موجود در این بخش ریشه یابی شود و پس از آن، به طور همزمان، با مدیریت سیلاب ها، تغییر کشت گونه های گیاهی سازگار با محیط، توسعه فناوری نوین، بهبود و تغییر شیوه های آبیاری، رسیدگی به مشکلات هدر رفت آب شرب در شهرها و فرهنگ سازی مصرف بهینه،  میزان مصرف آب را کنترل کنیم.

شاعری ادامه داد: متاسفانه حدود ۳۰ درصد  آب شرب، در شهرهای سراسر کشور هدر می رود که دلیل این موضوع، پوسیدگی لوله ها، خرابی شیرآلات و … هستند، در حالی که با گذر از خیابان ها، پارک ها و محیط های عمومی شاهد هدر رفت آب هستیم اما اقدام به  تعمیر و تعویض ابزارهای قدیمی یا به کندی پیش می رود و یا اینکه در برخی مناطق اصلا دیده نمی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه، دولت را ملزم کرده ایم تا سالانه ۵۰۰ هزار هکتار اراضی از سامانه آبیاری نوین استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.