کد خبر : 58921
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اردیبهشت 1402 - 8:09

سید محمد هاشمی عضو هیئت رئیسه بنیاد ملی گندمکاران در واکنش به قیمت 15 هزار تومانی گندم:

در حق گندمکاران بی مهری شد / قیمت گندم کمتر از ۲۰ هزار تومان را نمی پذیریم / بنیاد گندمکاران پیگیر حقوق کشاورزان است / کوتاه نمی آییم

در حق گندمکاران بی مهری شد / قیمت گندم کمتر از ۲۰ هزار تومان را نمی پذیریم / بنیاد گندمکاران پیگیر حقوق کشاورزان است / کوتاه نمی آییم
دولت در حق گندمکاران بی مهری کرد

عضو هیئت رئیسه بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: در حالی که قیمت خرید تضمینی گندم با توجه به تورم و هزینه های تولید در بخش کشاورزی باید حداقل کیلویی ۲۰ هزار تومان باشد متاسفانه دولت قیمت ۱۵ هزار تومان را برای قیمت خرید تضمینی گندم تصویب کرد که برای ما قابل پذیرش نیست.

سید محمد هاشمی در گفتگو با دهقان نیوز تاکید کرد: قیمت گندم اگر کمتر از ۲۰ هزار تومان باشد قابل پذیرش نیست. متاسفانه در حق گندمکاران بی مهری شد.

وی گفت: در همین خصوص بنیاد ملی گندمکاران کشور طی روزهای اخیر در رابطه با نرخ اعلام شده، موضع ‌گیری هایی داشته است و نامه ای هم به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، کمیسیون کشاورزی مجلس، جهاد کشاورزی و دبیرخانه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی نوشته است. بنیاد گندمکاران پیگیر حقوق گندمکاران سختکوش است و برای تحقق این هدف از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و کوتاه نمی آید.

رئیس مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور افزود: بر اساس قانون، وظیفه تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی بر عهده شورای قیمت‌ گذاری است نه دولت و انتظار نمی رفت دولت مستقیما قیمت خرید تضمینی گندم را مصوب کند.

هاشمی در پایان به دهقان نیوز گفت: اگر قیمت خرید تضمینی گندم در اسرع وقت اصلاح نشود، کشاورزان مجبور می شوند برای اینکه حق آنها ضایع نشود، گندم تولیدی خود را حتی تا دو برابر این قیمت به دلال بفروشند و طبیعتا قاچاق گندم هم دور از انتظار نیست لذا انتظار می رود دولت به هشدارها توجه کند. بر اساس اخباری که به ما رسیده، قیمت خرید هر کیلو گندم در کشورهای همسایه بیش از ۳۵ هزار تومان است اما در کشور ما قیمت گندم را ۱۵ هزار تومان اعلام می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.