کد خبر : 47152
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 دی 1397 - 20:40

دولت در برابر کشاورزان ایستادگی می کند / بی توجهی به حقوق قانونی کشاورزان / امهال وام کشاورزان متوقف است

دولت به حقوق مشروع و قانونی کشاورزان توجهی نمی کند.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: دولت نه تنها به حقوق مشروع و قانونی کشاورزان توجهی نمی کند بلکه در مقابل آنها هم می ایستد.

پیمان عالمی در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به موضوع مطرح شده مبنی بر امهال ۳ ساله وام های کشاورزی(بند خ ماده ۳۳) گفت: اگر چه این مصوبه در ابتدا باعث خوشحالی کشاورزان خسارت دیده شده بود اما با مصوبه اخیر دولت و ابلاغ آن عملا امید کشاورزان به ناامیدی تبدیل شد.

وی افزود: قرار بود طبق مصوبه دولت وام های کشاورزان خسارت دیده به مدت ۳ سال امهال شود ولی هم زمان آن را محدود کرده اند و هم اعتباری که برای این امر در نظر گرفته اند تنها ۲۰۰۰ میلیارد تومان است که اجرای کامل این مصوبه را عملی نمی کند و می توان گفت از هر ۱۰ کشاورز فقط یک کشاورز می تواند از این موضوع بهره مند شود.

وی گفت: این موضوع باعث می شود تا کم کم تولیدکننده از چرخه تولید خارج شده و تولید در بخش کشاورزی دچار مشکل شود.

عالمی به دهقان نیوز گفت: هم اکنون مشکلاتی در تامین گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و لبنیات داریم و شاهد افزایش قیمت این محصولات هستیم که دلیل آن کمبود تولید و خارج شدن تولیدکننده از چرخه تولید است و با این شرایط در آینده شاهد افق خوبی در بخش کشاورزی نخواهیم بود چون دولت در برابر کشاورزان ایستادگی می کند.

رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: دولت نه تنها به حقوق مشروع و قانونی کشاورزان توجهی نمی کند بلکه در مقابل آنها هم می ایستد و در این خصوص ما هشدار می دهیم که در آینده ای نه چندان دور بخش کشاورزی با چالش های بزرگتری روبرو خواهد شد.

عالمی گفت: هم اکنون بانکها اجرای مصوبه امهال وام های کشاورزی را متوقف کرده اند و ظاهرا فقط تسهیلات زیر ۸ میلیون را اجرا می کنند.

وی در بخشی دیگر گفت: سالانه شاهد این هستیم که نمایندگان مجلس قوانینی را وضع می کنند اما می بینیم که دولت به این قوانین بی توجهی می کند. دولت بجای اینکه از این قوانین بعنوان یک ابزار برای توسعه و حمایت از کشاورزی استفاده کند بعضا در مقابل کشاورزان می ایستد و قوانین را اجرا نمی کند.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور افزود: مایه تعجب است که دولت که وظیفه اش اجرای قانون و حمایت از تولید است اینگونه در برابر تولید می ایستد و نتیجه اش این می شود که امروز در تامین مایحتاج مردم دچار مشکل هستیم.

پیمان عالمی در پایان گفت: سیاست های دولت باعث شده تا بهره برداران بخش کشاورزی از چرخه تولید خارج شوند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.