کد خبر : 35052
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 - 19:17

دولت به کشاورزان بسته‎ حمایتی بدهد / سن کشاورزان بالا رفته است

میانگین سن شاغلین بخش کشاورزی بالا رفته است.

میانگین سن شاغلین بخش کشاورزی بالا رفته است.

مسئول خانه کشاورز شمال لرستان گفت: ضریب مکانیزاسیون در استان پایین است.

علی کردی در گفتگو با ایسنا گفت: میانگین سن شاغلین بخش کشاورزی بالا رفته است. عدم توجه به مشکلات آب و عدم نظارت بر آن، عدم پرداخت تسهیلات، بالابودن قیمت تمام شده محصولات، انباشته شدن بدهی‎های کشاورزان و عدم توانایی آنها در پرداخت از جمله مشکلات بخش کشاورزی استان است.

مسئول خانه کشاورز شمال لرستان اضافه کرد: از دیگر مشکلات بخش کشاورزی عدم برنامه‎ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت از سوی متولیان بخش کشاورزی است.

کردی با انتقاد از نحوه آموزش و ترویج عدم حضور کارشناسان بخش کشاورزی در مزارع و دامداری‎ها، بیان کرد: کشاورزان از نحوه پرداخت هزینه فروش محصولات کشاورزی شکایت دارند.

وی افزود: عدم پرداخت یارانه از محل ۳۰ درصد درآمد طرح هدفمندسازی یارانه‎ها و عدم مدیریت و بی‎توجهی مسئولین کشاورزان از دیگر مشکلات کشاورزان است.

مسئول خانه کشاورز شمال لرستان ادامه داد: باید به کشاورز به عنوان یکی از محورهای اقتصاد کشور نگاهی منطقی شود و دولت بسته‎های حمایتی مورد نیاز را به کشاورزان ارائه دهد.

کردی افزود: باید با فرهنگ‎سازی در بخش کشاورزی، ایجاد ساختار آموزشی از سوی ارگان‎های ذیربط، بازنگری دیدگاه جامعه و مسئولین به بخش کشاورزی به عنوان رکن مهم اقتصادی کشور، اجرای کارگاه‎های آموزشی و تخصصی کشاورزی با حضور نیروهای کارآمد، رفع مشکلات حمایتی و بیمه‎ای، تامین زیرساخت‎‏های مورد نیاز برای توسعه بخش کشاورزی به ایجاد انگیزه در میان کشاورزان و همچنین تقویت پایه اقتصاد لرستان کمک شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.