کد خبر : 52951
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 - 7:10

رییس نظام صنفی کشاورزی استان قم در گفتگو با دهقان نیوز:

دولت به حمایت از کشاورزی اهمیت نمی دهد / وضع دامداران بحرانی است / کسی پاسخگوی فعالین کشاورزی نیست

دولت به حمایت از کشاورزی اهمیت نمی دهد / وضع دامداران بحرانی است / کسی پاسخگوی فعالین کشاورزی نیست

فعالین بخش کشاورزی برای پیگیری مطالبات خود مشکل دارند.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان قم گفت: وضعیت تولیدکنندگان دام سنگین در استان در حالت بحرانی است.

پیمان عالمی در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به اینکه استان قم یکی از قطب های پرواربندی دام است گفت: در حالی که پس از چند ماه که دام ها آماده فروش و تحویل به کشتارگاه است ولی خریدار نیست و بعضا با قیمت بسیار پایینی دام ها بفروش می رسد که برای دامدار با ضرر همراه است و جبران هزینه های تولید را نمی کند.

وی گفت: وقتی موضوع واردات گوشت و امور بخش کشاورزی را از وزارت جهاد کشاورزی می گیرند و به وزارت صنعت واگذار می کنند ظاهرا هدف این بوده که تولیدکننده ها پایمال شوند و از اولویت خارج شوند چون این روزها می بینیم که عملا بحث حمایت از تولید در بخش کشاورزی در اولویت دولت نیست و به آن اهمیتی نمی دهد.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان قم به دهقان نیوز گفت: قبلا فعالین بخش کشاورزی مشکلات خود را از طریق وزارت جهاد کشاورزی که وزارت خودشان بود پیگیری می کردند ولی امروز بازار کشاورزی را از دست وزارت جهاد کشاورزی گرفته اند و فعالین بخش کشاورزی برای پیگیری مطالبات خود مشکل دارند و کسی هم پاسخگوی آنها نیست.

عالمی در پایان از هیات دولت خواست تا تولیدکنندگان بخش کشاورزی که امنیت غذایی را بعهده دارند را بیشتر حمایت کنند و آنها را از این بحران ها نجات دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سلطانعلی جهری پنجشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

اگرشرکتهای تعاونی بخش خصوصی هستندچرادولتی هاتشکل های کشاورزی ودامداران بحال خودشان رهانمیکننداگرتشکلهای کشاورزی ودامداران دولتی هستندچراکمکشان نمیکننددولتی ها