کد خبر : 40342
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 13:13

دولت برنامه ای برای کشاورزی ندارد/به تشکلها اعتماد کنید

اکثر دستاورد تولیدکنندگان در دست دلالان و بازاری‌ها قرار دارد.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: برنامه مدونی از سوی دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای محصولات کشاورزی وجود ندارد.

اکبر کریمی در گفتگو با فارس در خرم‌آباد، با انتقاد از دیر اعلام‌ شدن نرخ خرید گندم توسط دولت، اظهار کرد: نرخ تضمینی خرید گندم می‌بایست قبل از مراحل کاشت، داشت و برداشت اعلام شود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که بروکراسی اداری و عدم اعتماد به تشکل‌ها از سوی دولت و همچنین رانت‌های پشت‌پرده وجود دارد جایگاهی برای تولید محقق نخواهد شد.

وی افزود: متاسفانه امروز اکثر دستاورد تولیدکنندگان در دست دلالان و بازاری‌ها قرار دارد و تنها گندم است که توسط دولت و آن هم به دلیل نیاز کشور به این کالا، خرید تضمینی می‌شود.

کریمی بیان داشت: تشکل‌ها نیروهای مولدی هستند که به‌طور کامل در ارتباط با تولیدکننده قرار دارند حال اینکه دولت اعتقادی به این تشکل‌ها نداشته و با ایجاد برخی پشتیبانی‌ها زمینه دلالی و واسطه‌گری را به‌وجود آورده است.

وی ادامه داد: در برخی سیستم‌های اداری به دلیل وجود منافع شخصی و رانت‌هایی که وجود دارد اجازه ورود اصناف به برخی بخش‌ها را نمی‌دهند.

وی با ابراز اینکه برنامه مدونی از سوی دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای محصولات کشاورزی وجود ندارد، گفت: در برنامه‌های وزارت طرحی برای کشت محصولات ضروری دیده نمی‌شود و در چند سال اخیر شاهد کشت محصولات موردنیاز مردم در کشور نیستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.