کد خبر : 21495
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 مهر 1395 - 23:07

در کشاورزی راهی نداریم جز اینکه بسوی علم و فناوری برویم

در کشاورزی هیچ راه و چاره ای نداریم جز اینکه به سوی علم و فناوری برویم که به ما کمک می کند میزان تولید افزایش یابد تا بازار رقابتی تحقق یابد.

در کشاورزی هیچ راه و چاره ای نداریم جز اینکه به سوی علم و فناوری برویم که به ما کمک می کند میزان تولید افزایش یابد تا بازار رقابتی تحقق یابد.

مرتضی ادیب در آیین گشایش نخستین بازار فن مزرعه کشور در شیروان خراسان شمالی اظهار کرد: از این تعداد بیش از هزار تشکل در حوزه اجتماعی شکل گرفته و فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه ۲۰۰ انجمن خبرگان در شهرستان های کشور شکل گرفته و فعالیت می کنند گفت: تمام تشکل هایی که به عنوان نمونه های کشوری انتخاب می شوند باید پروانه فعالیت نظام صنفی را داشته باشند.
ادیب با بیان اینکه چهار میلیون کشاورز در ایران فعالیت می کنند افزود: در کشاورزی هیچ راه و چاره ای نداریم جز اینکه به سوی علم و فناوری برویم که به ما کمک می کند میزان تولید افزایش یابد تا بازار رقابتی تحقق یابد.
معاون دفتر امور تشکل های کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی با یبان اینکه بخش کشاورزی می تواند مثمر ثمر باشد گفت: سال گذشته بخش کشاورزی ۶ درصد به رشد کشور اضافه کرد.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: امروزه علم و ثروت باید در کنار هم دیده شوند چراکه علم تبدیل به فناوری و نوآوری می شود که به تبع آن نوع کشت و … تغییر می کند و باعث می شود علم ثروت را تصاعدی افزایش دهد.
علی اصغر پیله ور با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان خلق مزیت می کنند و آنچه که نیست را به وجود می آورند اظهار کرد: در جامعه و استان ما شرکت ها و جوانانی هستند که می توانند خلق ثروت، مزیت، تولید و اشتغال کنند.
وی گفت: در نمایشگاه فن بازار مزرعه بخش های مختلف از جمله متقاضی، کشاورز، فرد خلاق و نوآور و سرمایه گذار در یک تعامل جمعی کار می کنند.
نخستین نمایشگاه فن بازار کشور در شیروان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی روز پنجشنبه در مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان افتتاح شد.
شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.