کد خبر : 34995
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1396 - 11:43

دریافت وثیقه املاک توسط بانک‌ برای ارائه وام به کشاورزان

وثیقه املاک توسط بانک‌ها برای ارائه وام به کشاورزان دریافت می‌شود.

وثیقه املاک توسط بانک‌ها برای ارائه وام به کشاورزان دریافت می‌شود.

نماینده مردم نطنز در مجلس به مشکل کشاورزان در راستای دریافت وام آسان و سخت گیری‌ها در تامین وثیقه اشاره کرد و گفت: وثیقه املاک توسط بانک‌ها برای ارائه وام به کشاورزان دریافت می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، مرتضی صفاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت حوزه انتخابیه ما را باغداران و کشاورزان تشکیل می‌دهند که مشکلاتی در این راستا وجود دارد، اظهار داشت: پیگیری‌های صورت گرفته در راستای رفع مشکل باغداران و کشاورزان این منطقه بوده و به تازگی شرکت آب منطقه‌ای برنامه‌هایی از جمله کنترل برداشت آب‌های زیرزمینی را دنبال کرده است.

وی با بیان اینکه برداشت آبی چاه‌ها هوشمند شده است، افزود: این موضوع سبب شده که چند متر سطح آب ارتقا پیدا کند، علاوه بر این موضوع سیاست خوبی توسط وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود که در منطقه ما به ویژه منطقه بادرود که زمین‌های وسیعی دارد، می‌توان کشاورزی مکانیزه انجام داد، همچنین در حوزه تأمین آب روش‌های آبیاری تحت فشار را پیش بینی کرده و تسهیلات بلاعوض دادند که ۸۵ درصد آن را دولت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس تصریح کرد: اگر کشاورزان مشارکت کرده و سیستم‌های نوین آبیاری را به کار بگیرند این مشکلات حل خواهد شد، در حال حاضر موارد متعددی طی یکسال گذشته اجرا و دولت در این زمینه نیز کمک‌هایی کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که اکثر باغداران و کشاورزان مشکل تأمین وثیقه دارند و بانک به راحتی به کشاورزان وام نمی‌دهد، اگر این شرایط و موانع برطرف شود چه راهکارهایی وجود دارد؟ گفت: یکی از مواردی که من اشاره کردم وام بلاعوض بود یعنی دولت کمک می‌کند که این شیوه‌ آبیاری دنبال شود ولی در حال حاضر با وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی صحبت کردیم که سخت گیری‌ها برای تامین وثیقه روان شود از این رو با پذیرش این پیشنهاد وثیقه املاک از کشاورزان متقاضی وام پذیرفته می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.