کد خبر : 22908
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1395 - 12:45

کشاورزان و دامداران برای احداث واحد در شهرک صنعتی اقدام کنند

دامداران و کشاورزان می توانند برای احداث واحدهای کشاورزی و دامپروری در شهرک های صنعتی اقدام کنند.

دامداران و کشاورزان می توانند برای احداث واحدهای کشاورزی و دامپروری در شهرک های صنعتی اقدام کنند.

ایجاد سامانه های نوین آبیاری تا پایان دولت یازدهم ۲ برابر می شود

 محمد رضا خباز در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: تاکنون در استان سمنان ۲۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است که با تلاش دولت تدبیر و امید تا پایان سال آینده این مقدار به ۴۰ هزار هکتار افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: استان سمنان با چالش کمبود آب در بخش کشاورزی و آشامیدنی مواجه است که کاهش آبیاری سنتی و صرفه جویی در مصرف آب خانگی، می تواند در جلوگیری از بحران آب تاثیر گذار باشد.
خباز خاطرنشان کرد: ارایه آمار واحد می تواند برای تدوین قوانین به منظور جلوگیری از بحران کم آبی در استان سمنان مؤثر باشد و دستگاه های اجرایی مربوط در این امر از یک آمار پیروی کنند.
وی ادامه داد: احداث شهرک های کشاورزی بر اساس برنامه ششم توسعه یکی از فرایند های علمی و کارشناسی به منظور افزایش رونق در بخش کشاورزی و کاهش مصرف آب در این حوزه است.
خباز اضافه کرد: بر اساس مصوبات شورای برنامه ریزی استان سمنان در سال ۹۵، دامداران و کشاورزان می توانند برای احداث واحدهای کشاورزی و دامپروری در شهرک های صنعتی اقدام کنند.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی پاک به منظور کاهش آلاینده های زیست محیطی و تولید برق در مدیریت انرژی در استان سمنان تاثیر گذار است و باید در تدوین و طراحی برنامه های توسعه ای به این رویکرد نیز توجه شود.
وی تصریح کرد: استان سمنان از استان های شاخص در شناسایی، تعیین تکلیف و پلمپ چاه های غیرمجاز است که این امر با مدیریت صحیح و برنامه ریزی های کلان صورت گرفته است.
استاندار سمنان گفت: مهم ترین اقدام در بهبود وضعیت آبی استان در مرحله اول استفاده از ظرفیت های موجود، بهره وری مناسب و ساماندهی آبیاری ها در بخش کشاورزی است.
در این نشست درباره بهروری مناسب از آب در حوزه کشاورزی استان سمنان با حضور مسوولان حوزه های اقتصادی، کشاورزی و نیرو تبادل نظر شد.
استان سمنان با کمبود ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون متر مکعب کسری در مخازن آب مواجه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.