کد خبر : 4037
تاریخ انتشار : شنبه 17 بهمن 1394 - 22:23

خودکفایی ۹۰ درصدی در تولید محصولات کشاورزی

دهقان نیوز / این رشد اقتصادی نصیب بخش کشاورزی شد که در حقیقت این موفقیت مرهون تلاش و زحمات بهره برداران و سیاست های درست دولت تدبیر و امید و مجریان امر به دست آمده است.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

دهقان نیوز / این رشد اقتصادی نصیب بخش کشاورزی شد که در حقیقت این موفقیت مرهون تلاش و زحمات بهره برداران و سیاست های درست دولت تدبیر و امید و مجریان امر به دست آمده است.

 

 محمد رضا طلایی در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت و تبریک ایام الله فرخنده دهه فجر، تصریح کرد: ایران در دوران پیش از انقلاب در حوزه کشاورزی یک کشور مصرف کننده و کاملا وابسته بود، ولی امروز به برکت انقلاب حرف های زیادی را برای گفتن دارد.
وی با بیان اینکه در خیلی از محصولات به هیچ وجه مشکل خودکفایی نداریم و فقط مشکل ما در مصرف و مازاد تولید است، افزود: محصولاتی مانند مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز، در جایگاهی قرار دارند که وزارتخانه جهاد کشاورزی را بر آن داشته که صنایع تبدیلی تکمیلی و ظرفیت های صادراتی را در مورد آنها انجام دهد.
وی در ادامه تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی دستگاه پیشتاز و نمونه کشور در بحث اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
طلایی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه جدی به موضوع اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: بدون شک در بین دستگاه های مختلف کشور دستگاهی که برنامه کامل و مدونی را در این زمینه ارائه و به آن عمل کرده، وزارت جهاد کشاورزی بوده است.
وی با اشاره به مثبت بودن رشد اقتصادی بخش کشاورزی در استان و کشور در سال ۹۳، تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال ۹۴ نیز با رشد اقتصادی ۵٫۶ درصد مواجه بودیم.
وی دست یابی به این میزان رشد را برای مجموعه جهاد کشاورزی افتخاری بزرگ توصیف کرد و افزود: برغم همه مشکلات گوناگون از جمله تحریم های ظالمانه که بخش کمی از اوضاع کشاورزی کشور را تحت الشعاع قرار داده بود، این رشد اقتصادی نصیب بخش کشاورزی شد که در حقیقت این موفقیت مرهون تلاش و زحمات بهره برداران و سیاست های درست دولت تدبیر و امید و مجریان امر به دست آمده است.
طلایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح ۳۵ طرح کشاورزی در ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: این تعداد طرح با اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد ریال از محل سهم دولت، تسهیلات بانکی و آورده افراد روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.
وی ۱۶ طرح از مجموع این تعداد طرح را مربوط به حوزه آب و خاک، ۱۰ طرح را مربوط به حوزه دام و طیور، یک طرح را در بحث گل خانه، پنج طرح را مربوط به شیلات و آبزیان و سه طرح را نیز مختص صنایع عنوان کرد و افزود: افتتاح این تعداد طرح ۲۴۰ تن اشتغال زایی برای استان به همراه داشته است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.