کد خبر : 26049
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1395 - 20:41

خطر انقراض گیاهان دارویی به دلیل بی آبی

عرصه های منابع طبیعی به عنوان تعدیل کننده منابع آبی نقش بسزایی ایفا می کنند.

عرصه های منابع طبیعی به عنوان تعدیل کننده منابع آبی استان نقش بسزایی ایفا می کنند.

خطر انقراض گیاهان دارویی فارس به دلیل بی آبی

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس مهرزاد بوستانی در جلسه کارگروه منابع طبیعی فارس افزود: بسیاری از گونه های گیاهی نادر و در معرض انقراض از سوی این اداره کل به صورت خاص و قرق شده در برخی مناطق مساعد کشت، رشد داده شده و حفاظت می شود.
وی افزود:در مرحله دوم بتدریج و از طریق بذرگیری، رشد آنها ترویج و توسعه می یابد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به کمبود شدید آب در استان گفت: عرصه های منابع طبیعی به عنوان تعدیل کننده منابع آبی استان نقش بسزایی ایفا می کنند.
وی افزود: مشکلات وارده بر پیکر منابع طبیعی و محیط زیست بر اثر عدم آگاهی بهره برداران و در مواردی عدم آگاهی و استفاده ناصحیح از منابع طبیعی ایجاد شده که آثار آن را می توان در گسترش بی رویه بیابان ها،کاهش سطح جنگل ها، خالی شدن آبخوان ها بوضوح مشاهده کرد.
بوستانی با بیان اینکه آبخیزداری در این استان مغفول مانده است و این در حالی است که زیر بنای تمام فعالیت های طبیعی و زیست محیطی استان بر مبنای آب است اظهار داشت:متاسفانه به این امر توجهی درخور صورت نگرفته است و اعتبارات قابل ملاحظه‌ای حتی برای ترمیم ظرفیت آبی کشور در نظر گرفته نمی شود.
مدیرکل منابع طبیعی فارس با اشاره به هماهنگی های انجام گرفته با نهادهای ذیربط در حوزه آبی استان ازجمله سازمان آب برای تولید و جمع آوری آب از طریق عملیات آبخوانداری و آبخیزداری اظهار داشت:دست یاری و حمایت به سوی متولیان آب دراز می کنیم و تأکیدمان این است که آبخیزداری ضمن حفاظت آب و خاک می تواند تامین کننده خوبی برای تولید آب باشد.
وی با اشاره به ابراز خرسندی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفری که به استان فارس و بازدیدی که از طرح آبخیزداری کوثر داشت گفت:ایشان ضمن ارزیابی مثبت از این طرح بر لزوم توسعه و تداوم فعالیت های آبخیزداری و آبخوانداری در دیگر نقاط محروم و کم آب استان تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.