کد خبر : 34948
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1396 - 8:11

خسارت کشاورزان با اوراق تسویه می شود

وزارتخانه مجبور شده به جای پرداخت خسارت، اوراق بدهد.

وزارتخانه مجبور شده به جای پرداخت خسارت، اوراق بدهد.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه کمتر از ۱۰ درصد خسارت کشاورزان آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه پرداخت شده است گفت: این وزارتخانه تلاش می کند سهم ۳۰ درصدی خود را در پرداخت این خسارات اجرا کند و مجبور شده به جای پرداخت خسارت، اوراق بدهد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، محمود حجتی در نشستی با اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: سالیانه ۱۲۰ هزار میلیارد ریال (۱۲ هزار میلیارد تومان) خسارت حوادث در بخش کشاورزی داریم که حدود ۳۰ درصد آن را صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می کند و بقیه از محل ستاد حوادث غیرمترقبه تامین می شود.

وی با بیان اینکه از این میزان تنها ۱۷ هزار میلیارد ریال (هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان) پرداخت شده است، خاطر نشان کرد که این وزارتخانه برای پرداخت خسارت باقیمانده مجبور شده اوراق بدهد.

وی با بیان اینکه جلسات زیادی برای پرداخت خرید تضمینی گندم داشته ایم، عنوان کرد: ۳۰ هزار میلیارد ریال (سه هزار میلیارد تومان) از بانک ها گرفته و به کشاورزان داده ایم.

حجتی یادآور شد، در پرداخت های تضمینی موظف هستیم تا پیش از فصل کشت این کار را انجام دهیم که می دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه راه توسعه کشاورزی، خرید محصولات از سوی دولت نیست، بیان کرد: زنجیره تولید را باید شکل دهیم که با خود تولیدکنندگان شکل می گیرد و الگوی ما در این زمینه کشورهای اروپایی است که کشاورزی از مزرعه تا سفره را دنبال می کنند و از این رو به دنبال حذف دلالان کشاورزی هستیم.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از هزار تن شیر با استفاده از سیستم دولتی جمع آوری می کنیم که درست نیست، اظهار داشت: می خواهیم عرضه و تقاضا را تنظیم کنیم، در حالی که خرید این شیر با وضعیت بودجه موجود باعث ایجاد کسری در وزارتخانه می شود.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه هیچ سرزمینی در بحث کشاورزی نداریم که کشاورز کارشناس مسئول نداشته باشد، اظهار کرد: الکترونیکی کردن وضعیت کارشناسی کشاورزی کنترل را راحت تر می کند تا متوجه شویم در چه مناطقی، در چه مساحتی، چه چیزی کشت می شود که در حال عملیاتی هستیم تا به سیستم برخط تبدیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.